Laatste dagen San Francisco

24 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we voor het eerst met een Uber naar de stad voor de rondwandeling met gids door China Town.

We hebben een Uber genomen omdat het parkeren in SF echt super duur is! Voor 1 uurtje in de binnenstad betaal je 7 usd...
Nu parkeren we heel de dag gratis en een Uber van hieruit kost 6 dollar...

Aangekomen bij de Dragon gate beginnen we aan onze toer. Een vriendelijke gids die voor ons veel te veel verteld en veel te weinig laat zien we doen een stukje van China in ander half uur... Dus stoppen we nog voor het einde niet zo netjes van ons maar ja :) toers voor tips en hij had toch geen tips gekregen van ons :) (stomme Backpackers)

We hebben wel een paar interessante dingen gezien zoals het fortune Cookie fabriek.
De fortune cookie's zijn trouwens uitgevonden in San Francisco. In de Japanse tuinen van SF. Eerst gaf de gids daar een zoetigheid na zijn toer maar dat vonden de mensen niet zo lekker en toen heeft hij een zoet koekje bedacht met daarin een papiertje met Japanse tekst op en dat was een fortune Cookie.
Ze zijn die dan beginnen maken in usa.
We hebben dan nog wat uitleg over China Town en de mensen die er wonen gekregen.

We weten nu ook dat een appartement met 2 slaapkamers in SF Downtown 3500 usd kost om te huren en dat de Chinezen dat kunnen betalen en die hebben 1 kamer appartement dus mini studio voor 500 usd.

De dag erop hadden we ook gepland om een toer te doen maar dat blijkt met dezelfde persoon dus zijn we niet gegaan. We zijn zelf wat gaan rijden en rondwandelen. We zijn bij twin peak geweest waar we een mooi uitzicht hadden op SF! In de namiddag nog eens bij fisherman's warf geweest om te kijken wat het bekende trammetje kost, dat is belachelijk veel geld! 7 dollar voor een rit en als je ergens afstapt mag je er niet terug op tenzij je opnieuw betaald. Dus de beslissing was makkelijk om het niet te doen! Het is ook leuk om het gewoon te zien rijden :)

Onze laatste dag in SF gaan we naar Alcatraz!! Hier kijkt jeroen echt naar uit!
Om 20 over 3 vertrekt de boot erheen.

Een super leuke ervaring!! We hebben er een audio toer gedaan in het Nederlands. Het was heel interessant. We hebben ook de cellen gezien waar de 3 gevangen uit ontsnapt zijn. Ze weten nog altijd niet waar de mannen zijn en of ze levend uit het water zijn gekomen...

Na 2 uur nemen we de boot terug naar SF om nog een clam shouder te en dan beginnen we aan de mooie highway nummer 1 langs de kust richting Los Angeles.

Dit betekent ook dat we aan het laatste deel van Amerika beginnen, en niet alleen van Amerika maar ook ineens van onze grote droom wereldreis...