Salta - Cafayate - Estancia

24 juni 2016 - Cafayate, Argentinië

Na 2 aangename dagen in Salta rijden we zuidelijk naar Cafayate.

Cafayate is the place to be voor wijn degustatie's.
Wij zijn er gaan lunchen in een wijnhuis.
Piattelli, een super mooi wijngaarden met een prachtig wijnhuis waar een leuk restaurant is. Na een lekkere lunch zijn er enkele van de groep een wijn degustatie's gaan doen terwijl wij hebben genoten van koffie en een pousse café. Daarna zijn we nog naar een kleiner wijnhuis gegaan waar er weer enkele een degustatie hebben gedaan. Wij zijn dan even een kijkje gaan nemen in de gebouwen waar ze hun wijn produceerde en dan terug naar de camping. De volgende dag rijden we door naar recreo, dit is een klein dorp waar we alleen stoppen om te slapen op een camping. Hier nemen we een kleine upgrade naar een kamer omdat we de afgelopen nachten op de camping zo hebben afgezien van de koude.
De volgende dag vertrekken we naar Estancia, dat is in de buurt van Rio Ceballos. Hier verblijven wij 3 dagen op een farm. Waar de groep 2 dagen gaat paardrijden maar dat skippen we. Wij hebben een mooie wandeling gemaakt en genoten van het zonnetje :)

De eerste avond hebben we een wijn degustatie gedaan. Hier hebben we ook aan een geur test mee gedaan. Maar dat was best moeilijk.

De laatste dag hebben we geleerd een lasso te gooien.
Tinne was hier heel goed in ze heeft bij het oefenen 2 keer de lasso over een blok hout gegooid. En achteraf mochten we echt op koeien "jagen" en jep hier heeft ze ook nog eens een koei gevangen ook.

Tijdens ons verblijf op de Estancia hebben we dus verschillende dingen gedaan en de laatste avond hebben we er ook een leuke bbq gedaan en zijn er 4 flessen champagne uitgedeeld.
Voor de mensen die het beste waren in...
Tinne was het beste in het lasso gooien dus die heeft ook een fles gewonnen.

De volgende ochtend vertrekken we al om 5 uur!
Dit is onze laatste rij dag met de truck...
Vandaag vieren we ook jeroen zijn verjaardag. We moeten 13 uur rijden naar Buenos Aires.
Onderweg hebben we alle 4 de flessen champagne gekraakt :)
En omdat jeroen zo van bier houd heeft hij een liter fles Stella Artois gekregen van een medereiziger en zelf ook nog 2 gekocht :)

Op naar Buenos Aires!!!

1. Marina wagemans: