Delhi 6-10 ~ 8-10

6 oktober 2015 - Delhi, India

hoi allemaal!!! we zijn vandaag aangekomen in de hoofdstad van India.

Delhi, je hebt new Delhi en oud Delhi of noord en zuid, noord is de oude stad en ook het meest vieze en drukste deel van Delhi, zuid is het nieuwe en het mooiere en 'rustigere' deel van Delhi.

het was al een hele belevenis om met de taxi van het vliegveld tot in het hotel te geraken, eerste taxi dat zich aanbied was niet eens een echte taxi maar een 'fake' die wou ons voor 1500 Rupie naar ins hotel brengen maar daar gingen we natuurlijk niet onmiddelijk mee akkoord dus wij naar een kraampje waar taxi op stond en daar gevraagd voor hoeveel hun dezelfde rit deden en ze wilden ons voor 650 Rupie naar het hotel brengen dus onze keuze was snel gemaakt!!! maar goed dan in de taxi we wisten niet waar we moesten kijken hoe ze hier rijden heb ik nog nooit ergens gezien, zo'n zotte achter het stuur... wie eerst ergens tussen pas heeft geluk en hopen dat die toeter goed werkt...

Hier rijdt ook alles op straat tuk tuk, fiets, fiets tuk tuk, koe met kar, paard met kar, auto, bus, vrachtwagens vrachtwagen tuk tuk, kar met loopjongen, motor, scooter,... Dan draaide de taxi de straat van het hotel in en wat was dat allemaal, allemaal restaurantjes de keukens zijn hier buiten op de stoep en het restaurant is dan binnen, hier gaan wij dus niet gezellig int restaurant zitten.

Eenmaal op de kamer effe omkleden en dan een rondje wandelen hier door de kleine steegjes, super vies en stinken. Heel veel winkeltjes in elke kleine kamer of ruimte is er wel een ander winkeltje sommige zijn misschien 1 vierkante meter. Dan kwam er iemand op staat vragen waar we heen wilde en we zeiden dat we naar het station wilde gaan voor de trein van Agra te boeken liefst morgen pas, waarop hij tegen ons zij dat morgen alles dicht is voor 3 dagen dus stuurde hij ons onmiddelijk naar het station, daar werden we tegengehouden door een andere man die hetzelfde beweerde dus we geloofde dat dan wel, we werden naar een bureau gestuurd dat alles regelt voor trein en reizen.

Daar werden we dan wel heel goed onthaald en die zeiden dat er de komende 3 dagen niks dicht zou zijn. na samen te zitten met iemand van daar hebben we toch maar beslist om ons te laten begeleiden in noord india, want het is toch allemaal wat te druk en hectisch naar onze normen. Na het gesprek hebbben ze ons nog naar iets properder restaurant gebracht, en daar hebben we buiten verwachting toch lekker gegeten :) terug in het hotel hoopten we op een goede nacht slapen, maar hier is geen verschil in dag en nacht. even druk in het verkeer, heel de nacht lang getuut van de auto's die denken dat het allemaal wat rapper gaat als je vollenbak op je toeter gaat. .... niet dus!

Vandaag zijn we naar het red ford geweest op de weg naar daar werd ik (tinne) al wat mottig, maar ja wat had je anders verwacht... langs buiten zach het er veelbelovend uit, grote rode kasteelsmuren met een grote gracht er rond, net een sprookje. maar binnen was er niets meer van te zien, een paar niet onderhouden tempels waar je niet binnen mocht en wat typische souveniers winkeltjes, we hadden het daar dus al rap gezien. wat ook nodig was, want ik begon mezelf slechter en slechter te voelen.

Ik heb me dan ook terug aan het hotel laten afzetten, en jeroen is dan alleen met onze gids verder gegaan naar zuid inda waar het wat rustiger is. Hij is naar de mini Taj Mahal van Delhi (de echte benaming is Humayun's Tomb) geweest en een tuin. daarna effen een middagdutje en zijn we samen naar de lotus tempel gegaan. daar kwamen we door het drukke verkeer iets te laat aan, en konden we niet meer binnen, wat volgens onze gids niet zo erg was, want er is toch niets te zien vanbinnen, alleen de buitenkant is mooi. terug aangekomen in het toeristinformation bureau hebben we onze treintickets opgehaald en hebben we een goed adresje gekregen om te gaan eten. nu lekker naar dromenland want morgen vertrekken we om 7 uur naar agra. een ritje van 4à5 uur.

Namaste

1. Mama:
    15 oktober 2015
    Leuk om jullie te volgen!