Highway 1 San Francisco to Los Angeles

26 augustus 2016 - Moss Landing, California, Verenigde Staten

Onze eerste stop op highway 1 is Santa Cruz.

Hier staat een permanente kermis op de boulevard. Leuk om te zien! We wandelen ook nog over de wharf waar zeehonden in het water spelen :)

Vandaar rijden we door naar Moss Landing. Hier stoppen we omdat we in de lonely Planet hebben gelezen dat je hier zee otters en zee honden kunt zien langs de kant. Dat is dus idd ook zo :)

Van hier vertrekken ook Whale Watching tours.
We informeren ons er wat beter en daarna kijken we op Groupon, hier vinden 2 verschillende toers dus besluiten we om ze allebei te doen :)
De eerste dag zien we verschillende humpback Whales en zelfs een blue Whale. Het was super mooi!
De 2de dag zien we ook humpback Whales en weer een blue Whale maat deze keer komt de blauwe walvis vlak naast de boot naar de oppervlakte, wat een gigantische beest! Hij was 2 keer zo groot als de boot :)
Het zijn de grootste levende beesten ter wereld!

We hebben 2 dagen mogen genieten van de Whales en dan rijden we naar Montery.
Deze stad staat bekend om de sardines in de blik.
We zijn opzoek gegaan in een gewone supermarkt naar de lokale sardines maar niet te vinden :) allemaal van Azië...

Hier wandelen we door de haven en wat zien we nu in het water? Een soort langoustine maar dan wat kleiner. Er zaten er ook een paar op de boot ramp en heb er ene opgeraapt maar de schaal is vrij fragiel en de vissers zeggen dat ze niet te eten zijn :)
Dus laten we ze voor de rest gerust.
We zien ook nog een paar zee otters en dan gaan we eten maken met zonsondergang langs de zee.

Het leven in een camper is toch leuk :)
Een plekje om te slapen in de stad was niet zo makkelijk want het is hier strikt verboden om wild te camperen. We hebben gewoon in een woonwijk een parkeerplaats genomen en we hebben goed geslapen :)

's ochtends een ontbijt aan de kust en we zien in de verte nog walvissen zwemmen. ZALIG!!!
Na het ontbijt rijden we de 17 mile drive. Dit is een senic drive door een miljarden wijk :)
Overal super mooie golfbanen naast de zee en huizen die absurd groot zijn. Leuk om te zien maar we moesten 10 usd betalen om dat te mogen rijden en dat was een beetje overdreven veel geld.

Nu rijden we naar Big Sur.
Hier is heel veel gesloten... Er zijn al 6 weken bosbranden, een kampvuur is de oorzaak. Mensen die hun kampvuur niet hebben uitgedaan, er zijn ondertussen 60 huizen afgebrand en ontzettend veel bos...

Wat wel open is is Julia pfeiffer waterfall. Een korte wandeling ernaartoe en dan zien we het, het lijkt wel een paradijs!! Een waterval die op het strand uitkomt met in zee kraak helder water en een Arch :)
Prachtig!!

Nu gaan we opzoek naar een camping. We draaien en zandpad in dat naar boven gaat. Na 5 min komen we een tegenligger tegen en vragen of er hier een vlakke plaats is en hij vertelt ons vriendelijk waar we moeten zijn.

Aangekomen boven op de berg een prachtig mooie plaats met zicht op zee! We nemen een lekkere solar douche en dan kijken we naar een prachtige zonsondergang!!!

Een top Campsite!!!
De weg tot nu is ook al super mooi geweest!!

1. Marina wagemans:
    30 augustus 2016