Mataranka

7 mei 2016 - Mataranka, Australië

Na een nacht met veel passage van road trains rijden we verder noordelijk.

Een korte tussenstop bij de pebbles wat helemaal niets voorsteld rijden we naar Mataranka.

Mataranka is een kleine plaats 200 km zuidelijk van Katherine.
Hier zijn Hot Springs.

Eerst stoppen we bij Bitter spring.
Wow wat is dat!!! Net een sprookje in het echt. Een riviertje helderder dan vele aquaria bij mensen thuis :)
De temperatuur ervan is heel het jaar door 32 graden. Een kleine stroming zodat je eigenlijk niks moet behalve genieten met je duikbril op en hoofd onder water.
Af en toe een schildpad dat voorbij zwemt en enkele kleine vissen. Ook fel groene planten. Af en toe zijn hier ook freshies maar nu gelukkig niet.
Freshies zo noemen de ozzie's zoetwater krokodillen :)

Als je in het water stapt kun je een eindje dobberen in de Bitter spring en op het einde hebben ze een trapje gezet zodat je er veilig uit kunt en weer naar het begin kunt wandelen en opnieuw kunt genieten :)

Hierna zijn we naar de Mataranka Springs zelf gegaan.
Dat was bij een camping waar we eigenlijk wilde kamperen maar achteraf toch niet gedaan.

Het water hier was even helder en zalig van temperatuur en ook wel natuurlijk maar het zag er meer uit als een zwembad in de natuur.
Ze hadden dat hier echt aangelegd.
Dat vonden we een beetje jammer.

We hebben hier een uurtje in het water gezeten en dan doorgereden richting Katherine.
Onderweg weer een gratis camping gevonden. Hier hebben we heel veilig geslapen :) we hebben hier een detective leren kennen. Die heeft vlak naast ons geslapen. Hij was onderweg met de motor en sliep in een swag. Een slaapzak met een slaapzak rond en daar zit ook een matras aanvast.

De volgende dag boodschappen gedaan in Katherine en wat info gaan vragen in het info centrum.

Daarna naar een mega grote open ruimte gereden om van de namiddag te genieten aan onze jeep.