San Francisco

20 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

San Francisco de stad van de Golden Gate Bridge.
San Francisco hangt bijna altijd in de wolken en dat hebben we gemerkt!!!

In Yosemite np was het ongeveer 35 graden en na een rit van 4 uur kom je aan in 16 graden... Een groot verschil voor ons want we hebben al ander halve maand 30 graden en +.

We komen aan in een wijk waar heel veel zwervers zitten dus de eerste indruk is niet zo leuk...

Onze eerste dag in San Francisco gaan we naar fishermen's warf. Heel gezellig aan het water met uitzicht op Alcatraz en de Golden Gate Bridge.

In het infocentrum hebben we geluk want ze kunnen nog net tickets regelen voor Alcatraz wel pas woensdag maar wel hebben tijd genoeg...

's avonds gaan we ook nog even naar escape campervan voor onze kraan te laten maken en wat tips te vragen.
Er staat ook een koppel vertrekkkens klaar dus vragen we ze wat hun plannen zijn.
Vervolgens kunnen we ze ook onze Annual pass verkopen voor 50$ das een goede zaak voor hun en ons :)

Voor te slapen rijden we weer naar het strand waar we afgelopen nacht ook al hebben geslapen. Het is hier niet mogelijk om aan het strand te slapen maar in de wijken ervoor wel.

Tot nu toe is San Francisco wel leuk aan het water maar enorm druk in de binnenstad. En vooral duur... Jammer genoeg!

We gaan vandaag naar de Golden Gate Bridge kijken!!
We rijden naar het uitzichtpunt om de brug goed te kunnen zien... We hebben het nog maar net beslist om te gaan kijken, het is vandaag best mooi weer dus de brug is helemaal zichtbaar!

Een gigantische rode brug! Van hieruit kunnen we ook Alcatraz zien :)

In de namiddag gaan we even zwemmen want daar kunnen we douche :) altijd fijn om even een echte douche te hebben :)

Na het zwemmen rijden we naar het AT&T Park, dat is het baseball stadium van The Giants! De bekende ploeg van San Francisco! Ze zijn 3 keer wereldkampioen geweest en vanavond gaan wij naar een game kijken :)

We verwachten er veel van maar hebben ook al gelezen dat de games best saai zijn...
Om 4 uur zijn we aan het park en het is er rond al super druk! Wel leuk om te zien, iedereen loopt in Giants kleren. Van baby tot opa :)

Ja natuurlijk hebben wij ook iets oranje aangedaan :)
De wedstrijd begint om 5 uur. We hebben een braadworst op en op naar onze plaatsen.
We hebben mss 15 min op onze plaatsen gezeten en toen zijn we gaan wandelen. De wedstrijd is idd niet zo spannend...

Het stadium is wel leuk om te zien! Uiteindelijk stoppen we bij staan plaatsen naast een man alleen, die heeft ons ook uitleg gegeven over het spel en nu snappen we het tenminste een beetje! Nu is het ook wel leuker om te volgen!

Jammer genoeg verliezen de Giants vanavond maar het was gewoon een oefenmatch!

Na the game rijden we terug naar onze vertrouwde wijk om te gaan slapen...

We hebben toch een leuke dag gehad!! :)

Morgen hebben we een rondwandeling door China Town!!