Buenos Aires - Tigre

1 juli 2016 - Buenos Aires, Argentinië

Buenos Aires, de hoofdstad van Argentinië.

Ze noemen het geen stad maar eerder een metropool :)
De eerste dag gaan we een gratis wandeling met gids maken door de stad.
Maar dat viel een beetje tegen omdat we uiteindelijk alleen maar avenida de Mayo zien. Het is wel een belangrijke straat maar met weinig interessante info...
We steken ook "de breedste straat ter wereld" over.
(Brazilië heeft de breedste straat)
De straat in BA noemt 9 Julio / 9 juli en is 160 meter breed. 18 rijvakken en 5 tussen stoplichten voor de voetgangers. Het was onmogelijk om de straat in 1 keer over te steken tenzij je loopt, maar met een stevig wandel tempo ging het niet meestal was het bij het laatste licht rood :)
Deze straat is genoemd naar de onafhankelijkheid van Argentinië precies 200 jaar geleden.

We hebben met onze wandeling ook de kerk gezien waar de paus vroeger zijn kerk diensten deed.
En het bekende pink house van Buenos Aires hebben we ook gezien. Maar deze 2 liggen op Plaza de Mayo :)

's avonds zijn we naar een tango show gaan kijken.
Dat is echt leuk om te zien!

De volgende dag zijn we naar boca geweest, een klein deel van de stad waar veel kleurrijke huizen staan. Het is niet een onbelangrijk deel want hier is ook het nationaal voetbal stadion van Argentinië.

De volgende ochtend hebben we afscheid genomen van onze dragoman groep. BA is onze eindhalte.

We hebben nog enkele dagen rondgelopen in San telmo, dat is het oude gedeelte van de stad. Hier hebben ze heel leuke restaurants met super Argentijnse steak! Mmmmmm

Woensdag is de zon beginnen schijnen en hebben we besloten om nog een andere tours voor tips te gaan doen.

Deze was wel heel leuk en interessant! Nu hebben we tenminste veel meer leuke delen van de stad gezien. We hebben ook het bekende kerkhof gezien, hier liggen mensen begraven in "huizen".
De grafzerken zijn zo groot dat het bijna huizen zijn :)

De volgende dag gaan we naar Tigre, een klein stadje aan de delta del Tigre. Heel gezellig!
We hebben een toer gedaan met een Tourist bus, mate museum gezien en gegokt in het casino :)
We kregen elks 50 pesos gratis bij onze bus toer. We konden dat geld niet cash krijgen dus hebben we maar gespeeld :) en uiteindelijk toch 51 pesos gecasht.
Goede voorbereiding op Las Vegas :)

In de namiddag hebben we de ferry terug naar BA genomen. Een 2 uur lange vaart door de delta en over de rivier naar de haven van BA.
Nog een leuke wandeling door de haven en dan na een fijne dag nog lekker gaan eten in San telmo :)

Onze voorlaatste dag zijn we in de kerk van de paus gaan kijken en wat rond gewandeld, er was veel te doen rond de feestdag van 9 juli!
's avonds hebben we nog een hele mooie tango show gezien in een prachtige zaal!

Onze laatste dag hebben we ingepakt en wat nog een souvenir gaan kopen. We gaan vandaag al naar het vliegveld omdat we een nacht hotel willen uitsparen en ook een dure taxi willen uitsparen :)

We brengen de laatste nacht in de vertrek hal van ezeiza airport door :) en om half 5 smorgens kunnen we onze bagage inchecken en door de douane.

Op naar ons laatste avontuur!!
Wat gaat de tijd toch snel...

De volgende keer inchecken is om naar huis te gaan :)

Op naar USA :)