Los Angeles - San Diego

11 juli 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na een lange vlucht van 15 uur met natuurlijk een tussenstop in Lima komen we aan in Los Angeles!!

Los Angeles, de Hollywood stad! 1 nachtje in een motel en dan kunnen we onze campervan gaan halen.
We hebben een Venture camper gehuurd bij escape. Dat is het kleinste model omdat we daarna toch naar huis vliegen en daar hebben we een goed bed :)

Om 11 uur gaan we onze camper ophalen, maar zien geen Ventura campers staan op de parking. Dus waren we al aan het hopen op een upgrade naar een maverick camper :)

Na een klein half uur werden we geholpen en ja hoor we mochten een camper uitkiezen :) een "grote" maverick.
We moeten niks bijbetalen en krijgen ook nog onze topkoffer die we al hadden gereserveerd erop.

Superblij met onze camper!!! Nu hebben we een bed van 1m65 ipv een bed van 1m20 :)

Op naar een diner voor onze eerste lunch. Een typisch Amerikaanse diner :)
Lekker, veel en goedkoop! Dat is wat we wel leuk vinden.

Daarna terug naar ons motel want onze spullen hadden we daar laten staan omdat we daar op de parking alles willen uitladen en organiseren.

Daarna rijden we naar Santa Monica. Bekend van baywach en de Santa Monica Pier, waar een klein pretpark op is.
Een prachtig strand en zalige zee om te zwemmen en te surfen. De eerste nacht slapen we in een wijk vlakbij het strand. Een super goed bed, beter als vele hotel bedden in Zuid Amerika :)

Dag 2 zijn we inkopen gaan doen en alles geregeld voor sim kaart. In de namiddag zijn we dan terug naar Santa Monica beach gereden om nog te genieten van de zonsondergang en 's avonds nog op de pier gaan kijken.

Onze laatste dag in L.A. Zijn we naar Hollywood gereden. Hollywood Boulevard met de sterren in de grond en het Hollywood sign gezien. Een gezellige maar drukke straat.
's avonds weer terug naar Santa Monica gereden om weer langs het strand te slapen :)
Wat is het toch fijn om een camper te hebben, gratis op de mooiste plaatsen slapen.

De volgende dag rijden we 2 uur naar het zuiden.
Een mooie rit langs de kust brengt ons in San Diego. De stad tegen de grens van Mexico. We zijn dan ook gaan kijken bij de grens. Super grote file om de grens over te steken :) hier waarschuwen ze ook iedereen voor drugs...
Ook hier slapen we met de camper gewoon op een parkeerplaats langs de weg.
De volgende dag hebben we in SeaWorld doorgebracht.
Een heel leuk park met toffe shows! We hebben 2 verschillende orka shows gezien, acrobaten, dolfijnen en zeehonden show. Er zijn ook attracties in het park die echt leuk en soms verfrissend zijn :) de waterattracties hier zijn echt voor verfrissing, gegarandeerd dat je nat wordt (tot op de onderbroek) :)

Na een leuke dag in het park nemen we nog een extra dagje bij de zee :)
En de namiddag zijn we nog naar de cheesecake factory geweest, dat was bij een heel groot shopping centre.
's avonds zijn we terug naar de zee gereden om daar te eten en naar het vuurwerk van SeaWorld te kijken.
Hier heeft jeroen tinne ten huwelijk gevraagd met een ja antwoord :)

De volgende dag vertrekken we in de namiddag richting Barstow. Dat is een stadje waar niks te zien is, enkel perfect om gratis te slapen op een parking van Walmart.

De volgende ochtend rijden we door naar Las Vegas :)