Las Vegas

18 juli 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Een korte rit van 3 en half uur brengt ons in Las Vegas!!!

De grote gok stad van de wereld.
Na enkele uren zoeken naar een hotel hebben we besloten om op de strip een hotel te boeken want dat is in Vegas goedkoper als in het hotel te vragen voor een kamer.

We hebben The Linq gekozen als hotel. Een modern hotel met zwembad en gratis parking voor onze camper.
Hier is het veel te warm om in de camper te slapen.

In Vegas hebben we vooral genoten van het zwembad, de casino's en natuurlijk de mooie hotels. We zijn in veel hotels gaan kijken wat hier echt de moeite is!
We hebben ook af en toe gegokt maar eigenlijk niet echt iets gewonnen. Ook niet veel verloren.

Onze laatste avond in hotel hebben we een divas show geboekt :) dit is een show waar allemaal "divas" komen.
Zoals Tina Turner, Britney Spears, Whitney Houston,Pink, ...
Maar dit zijn allemaal travestieten :)
Heel leuke show met leuke muziek en vooral grappig om te zien!!
Ze zijn wel allemaal goed verkleed :)

Onze laatste dag hebben we uitgecheckt en daarna een stukje gaan rijden voor onze koelkast terug koud te krijgen. Onze batterij van de auto was ook helemaal leeg omdat de koelkast op die batterij was aangesloten, je hebt blijkbaar een schakelaar om die naar de zonnepanelen te zetten.

In de namiddag hebben we nog genoten van het zwembad in The Linq :)
We zijn dan gaan dineren in een diner, wat is dat toch eigenlijk een goed concept :)
Goed, goedkoop, lekker, veel en simpel eten.
Op de parking heeft er een zwerver tegen onze auto geplast wss tegen de radiator ofzo want als we de airco aanzetten stinkt het verschrikkelijk hard... Dus rijden we nu de rest van de dag met airco aan en ramen op.
's avonds hebben we nog eens over de strip gereden en daarna natuurlijk nog een foto bij het vegas sign. Dan zijn we eens gaan kijken in Las Vegas downtown. Waar het breedste scherm ter wereld hangt :)
Een "tv" scherm over een hele straat. In die "hal" zijn natuurlijk ook nog veel casino's en een heel mooi hotel. The Golden Nugget. Hier wagen we nog ons laatste gokje voor 5 dollar draaien ze aan een rad en we hebben 5 keer 1 dollar ingezet. Op goud 40 dollar winst en rood ook en dan nog 1 op 5 dollar winst, 1 op 10 dollar en 1 op 20 dollar winst.
En ja hoor hij stopt op goud :) helemaal blij 37$ winst.

Na een kleine show van Tiesto op het scherm vertrekken we richting een Walmart om daar op de parking te overnachten met de motor al draaiend voor de airco. We hebben ook extra febraise op de radiator gespoten en in de blazers vanbinnen. Klinkt stom om met de een draaiende motor te slapen maar is goedkoper als een hotel :)

De volgende dag vertrekken we richting Grand Canyon National Park. Met een stop aan Lake Mead voor te lunchen en een duik te nemen in het meer. Het is nu 44°C. In de namiddag rijden we verder naar Williams. Dat is The Gateway naar Grand Canyon. Hier overnachten we op de parking van het visitor centre.

De dag erop gaan we het nationale park binnen om te genieten van het mooie Grand Canyon :)

1. Marina wagemans:
    27 juli 2016
    Hoi,jullie twee, weeral een belevenis gehad. Tof om te lezen dat jullie het goed hebben ginds. Ben benieuwd naar her volgende avontuur.
    Groetekes Tanteke.