Grand Canyon

26 juli 2016 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar The Grand Canyon!!!

Eerst rijden we een klein uurtje door een national forest, dit hadden we niet verwacht maar bij grand Canyon is er veel groene natuur.

Eenmaal voorbij de controle van de entree rijden we naar het visitors centre om wat info over de wandeling enzo te krijgen. Hier is er ook een kort film over het nationale park.

Daarna gaan we opzoek naar onze gratis camping die ligt ongeveer 20 km verder, onderweg stoppen we voor de eerste keer aan een uitzichtpunt. Wauw wat een overweldigend beeld!
Hier blijven we dan ook even staan om te genieten van het beeld.

Daarna rijden we door, het is ondertussen 4pm en weten niet of het een grote gratis camping is. We willen natuurlijk ook een plaatsje :)

Toen we de afslag hadden gevonden moesten we nog 3 km op gravel road rijden, en daar is de gratis camping.
Een prachtige camping waar helemaal niemand staat :)

Blijkbaar weten niet veel mensen dat het hier is :)

Dan rijden we terug naar het uitzichtpunt van daarnet om zonsondergang te gaan kijken onderweg ziet tinne wilde herten staan in het bos vlakbij het uitzichtpunt. Hier heeft tinne dan goed gebruik van gemaakt om prachtige foto's te maken en daarna snel terug om nog een beetje van de zonsondergang te zien :)

Dan terug naar de camping om te koken en dan optijd in bed want de volgende dag gaan we zonsopgang kijken.

We zijn dus om half 5 opgestaan om naar een ander uitzichtpunt te gaan dat aangegeven staat als mooi zonsopgang punt.
Hier hebben we dan ook een prachtige zonsopgang gezien.

Daarna terug naar het visitors centre gegaan, hier hebben we gegeten en daarna een foutje begaan :) we zijn even gaan liggen met als gevolg dat we allebei in slaap zijn gevallen.

Een uurtje later hebben we dan maar besloten om een dagje te gaan chillen op de camping :)
In de namiddag willen we toch aan een wandeling beginnen en we nemen de bus naar het verste punt. Hier beginnen we aan de Rim Walk, na de eerst stop waar ook de bus stopt worden we door de buschauffeur naar z'n bus geroepen. We moesten instappen ze moeten iedereen evacueren uit het park vanwege het onweer dat over het park aan het trekken is. En we zijn blij dat we mee zijn gegaan nog geen 3 min later begint het kei hard te regenen en onweren. Blij dat we in het busje zitten. Dan maar terug naar de camping, we hebben toch tijd genoeg!

De volgende dag zijn we weer zonsopgang gaan kijken maar aan een ander punt. Nu kijken we recht naar de zon... Ook mooi maar niet zoals gisteren.

Daarna weer gaan ontbijten en ons klaar gemaakt voor een stevige wandeling van 12 km.
Terug dezelfde bus als gisteren op en we beginnen er terug aan, vandaag is het weer beter! We hebben dan ook genoten van een hele mooie wandeling op de rand van Grand Canyon. We doen er 5 uur over omdat er heel veel mooie uitzichten zijn waar we van hebben genoten :)

In de namiddag gaan we terug naar onze camping om te douchen en wat te relaxen.
's avonds hebben we dan nog een mooie zonsondergang gezien.

De dag erop vertrekken we uit The Grand Canyon met een laatste stop bij Desert Viewpoint.

We rijden nu richting monument valley met als tussenstop een prachtige gratis sunset camping. Deze camping is bij Navajo national monument.
Na een goede nacht rijden we een uurtje tot aan monument valley, hier rijden we zelf door het park, het is een off-road weg maar wel te doen met een gewone auto.
Het is mooi maar niet heel speciaal dus hebben we het na 2 uur wel gezien en vertrekken we naar Page.

Page is de stad waar Lake Powell is.