Monument valley - Page - Antelope Canyon

30 juli 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Page, de stad voor te genieten van het lake Powell en waar ook Antelope Canyon is.

Onderweg van monument valley stoppen we aan het vertrek punt om naar Upper Antelope Canyon te gaan. Het kost 50$ per persoon, dit vinden we wat veel en rijden dan maar eerst naar de stad.

Hier gaan we naar het infocentrum om meer te weten te komen over Antelope Canyon.
Lower Antelope Canyon is minder druk en niet zo duur dus besluiten we dat de volgende dag te doen.

We gaan rond 10 uur naar de Lower Antelope Canyon en boeken een toer wat hier verplicht is anders kom je er niet in...

En elke cent is het waard!! Wauw wat is dit mooi!! Zo een rotsformatie hebben we nog nooit gezien. Na anderhalf uur door de Canyon die in de grond ligt komen we weer boven. Wat hebben we hiervan genoten!!!

Nu rijden we naar Lake Powell.
Hier hebben we voor het eerst betaald om te overnachten :)

Het is dan ook op het strand naast het meer.
Hier vertoeven we dan de rest van de dag in en naast het zalige meer.

De volgende ochtend rijden er 2 grote campers weg en zetten wij onze camper wat dichter bij het water.
Er komt een andere persoon aan vraagt of we het erg vinden als hun 2 grote campers hier zetten, ze willen hun camper achter die van ons zetten en als we weg willen zullen ze 'm terug verzetten.
We vinden dat natuurlijk niet erg. Ze hebben ook 2 boten bij die ze hier te water laten.

Om half 1 willen we een lunch maken voor ons maar toen we hiermee begonnen werden we uitgenodigd om mee te gaan varen :)
Dit laten we natuurlijk niet schieten!!!

Ze nemen ons mee naar de dam waar we een duik nemen en daarna varen we Antelope Canyon op het water, wauw weeral prachtig.

Hierna varen we naar een haven waar we iets drinken in de bar ook getrakteerd door die mensen :)

Na 4 uur op het water varen we terug naar onze campers want er komt slecht weer aan en dat merken we op het water door de golven.

Wat hebben we weer een top dag gehad!!!
's avonds worden we ook uitgenodigd om mee te eten maar dat doen we maar niet, we hebben al zoveel gekregen van hun en we hebben niets om terug te geven. We waren dan ook van plan om vanavond te gaan winkelen omdat we helemaal niets meer hadden om te eten :)

Dus vertrekken we maar na de mails uit te wisselen.
Nu rijden we naar Walmart om op de parking te overnachten.

De volgende dag rijden we naar horse shoe bend.
Een korte wandeling over een heuvel brengt ons bij het uitzichtpunt. Een prachtig zicht op de kronkelende Colorado River.

Daarna rijden we door naar de North Rim van Grand Canyon. Hier stoppen we een paar uitzichtpunten. Het is heel mooi maar een beetje hetzelfde als de Zuid Rim. Dus besluiten we om in het ernaast liggende national forest een mooi plaats uit te zoeken voor te camperen.

De volgende dag rijden we richting Zion Canyon.