Zion np - Bryce np

1 augustus 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

'S ochtends heerlijk rustig ontbeten in het bos en dan vertrokken naar zion national park.

Na een rit van 3 uur komen we aan in hurricane.
Een kleine stad net voor Zion waar even stoppen voor te lunchen.
Daarna gaan we naar Zion om de Zion krant en een map te halen zodat we kunnen uitzoeken welke wandeling we kunnen doen.
We gaan ook nog kijken naar een kort film over Zion.

Dan zoeken we een mooie camping om de namiddag door te brengen. Die hebben we gevonden naast een kleine rivier, een rustige plaats waar we 's avonds na het eten een kampvuur maken. Maar toen het vuur net goed aan was begon het te onweren en heel hard te waaien dus hebben we het maar direct uitgemaakt voordat we problemen gingen krijgen.
Jammer maar safety first :)

De rest van de avond hebben we dan maar in de camper gezeten en uitgezocht welke wandeling we willen maken.
De rest van de avond en nacht heeft het geregend en gebliksemt.

Na een warme stormachtige nacht staan we vroeg op.
Vandaag gaan we een wandeling maken naast de Virgen rivier in Zion Canyon.
Deze wandeling stopt na 1,5mile en dan kun je verder lopen door de rivier maar dat doen we niet. We hebben geen speciale schoenen bij ons en het water staats vrij hoog werd ons verteld. Normaal als het elke avond zo'n storm weer is.

Na de wandeling vertrekken we uit het park omdat het een beetje tegen valt...
We rijden richting Bryce Canyon. Onderweg was het wel mooi om nog door Zion te rijden :) (de rit is mooier dag de wandeling)

Toen we uit het park waren kwamen we een Duitse bakker tegen :) gestopt voor te lunchen. Het gebak was lekker maar niet zo lekker als in Duitsland zelf, maar dat is normaal! Nergens zo'n goei frieten als in België... Ookal ga je naar een Belgisch restaurant in de wereld... :)

Dan rijden we verder naar Bryce Canyon om weer een krant en een map te halen van het park. Ook hier kijken we weer naar een kort film over het park.
Daarna weer opzoek naar een camping. En weeral een prachtige camping in het bos gevonden.
En ook hier begint het te regenen en onweren :(
Dan maar terug plannen over de wandeling van de volgende dag.

Na een namiddag en avond slecht weer gaan we optijd slapen.

De volgende dag vertrekken we voor een wandeling van 5 km door Bryce Canyon. Een prachtige en leuke wandeling die eerst een stuk over de Rim gaat en daarna in de Canyon duikt.
We hebben ook ideaal weer! 28 graden en zonnetje :)

Na de prachtige wandelingen rijden we naar het laatste uitzichtpunt van Bryce Canyon.
Om dan terug te rijden en bij elk uitzichtpunt te stoppen om het prachtige Bryce Canyon te zien langs alle kanten :)

Dit is de 2de mooiste Canyon tot nu toe in USA.
Op 1 komt nog steeds Lower Antelope Canyon :)

Na de zonsondergang gaan we weer naar onze mooie camping om morgen door te rijden richting Zebra Canyon.

Deze is niet zo bekent dus moeten we er proberen nog wat meer info over te krijgen bij verschillende info centra.

Op naar de volgende Canyon!!!