Capitol Reef - Arch np - Canyonlands - Salt Lake city

6 augustus 2016 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag rijden we naar Zebra Canyon, we weten hier zelf ook nog niet veel van alleen dat het heel erg mooi schijnt te zijn :)

Aangekomen bij het visitors centre vragen we meer info over de Canyon.
Hier krijgen we te horen dat het niet veilig is om erheen te gaan omdat het water zo hoog staat dat je er zelfs door moet zwemmen...

En er is nog meer water opkomst, dus echt gevaarlijk vanwege de floods die hier regelmatig door gaan.

Dan beslissen we om door te rijden en stoppen we onderweg bij Capitol Reef.
Dit is een ander national park. Ze noemen het ook wel een oase in de woestijn maar dat vinden we absoluut niet!!! Een oase is in ons ogen huacachina in Peru :)
Dit is een Canyon met een rivier erdoor en fruitbomen op sommige plaatsen :)
Het was wel een mooie Canyon!

We slapen ook naast de rivier
Toen Tinne aan het eten begon is jeroen even in de rivier op een steen gaan zitten. Die steen stak boven het water uit dus hij zat droog :)
Na 10 min kwam hij even kijken naar Tinne en toen hoorde we een raar geluid. Alsof er een grote zware vrachtwagen aankwam maar dat was het niet, er kwam een flood aan...
Al maar goed dat Jeroen niet meer op de steen zat want die werd onmiddellijk overspoeld. Het water was ineens ongeveer een halve meter gestegen.
Er kwamen bomen door gedreven met hoge snelheid, hier wil je niet in terecht komen!!!

We besluiten dan ook om wat hoger te parkeren om te eten en we zijn wat verder gereden om te overnachten omdat we het water niet vertrouwen. Als er nu nog eens zo'n vloed doorkomt zijn we nat :)

De volgende ochtend is het water weer gezakt. We gaan vandaag de senic drive door het park maken. Heel mooie route tussen de Canyon door.

In de namiddag rijden we door richting Moab.
Dat is de vertrek stad om naar Arch National Park te gaan.
Onderweg slapen we in een National Forest.

's ochtends rijden we dan naar Moab om Arch np te gaan bezichtigen.
Een heel groot park met 2000 Arches. Ze staan zo verspreid dat je ze niet allemaal kunt zien.
We stoppen bij alle uitzicht punten maar we zien er uiteindelijk maar 5.
We doen hier ook een mooie wandeling naar de bekendste Arch :)

Achteraf gaan we nog naar Canyonlands np dat ligt er naast. Hier rijden we ook gewoon door want het lijkt heel hard op Grand Canyon.

Na 2 dagen Arch np en Canyonlands rijden we weer door richting Salt Lake city. Onderweg slapen we bij een Walmart.

We hebben sinds Las Vegas al elke avond onweer gehad...
Vaak heel hevig maar ook altijd maar kort. Mooi om te zien!

Eenmaal in Salt Lake city gaan we weer naar info centrum voor info over het meer te krijgen.
We besluiten om even door de stad te rijden.
Het is een heel gelovige stad met heel veel kerken.
Hier wonen ook heel veel mormonen. We gaan ook een Temple van mormonen binnen om er meer over te weten.
We krijgen veel info over hoe ze leven.

De volgende dag gaan we naar Antelope Island. Een eiland op The great salt Lake.
Hier zien we wilde bizons! :)
We krijgen ook info over het meer.
Het is zo zout, er ligt 4 feet zout en mineralen op de bodem. Het is in het oosten en noorden van het meer ook bijna droog. Als we er langs rijden zien we het water gewoon verdampen.
Het percentage zout in de zee is 3 procent, in het meer is dat 15 procent. Het ik het 2de zoutste meer ter wereld na de dode zee dat is 33 procent zout.
We besluiten om er niet in te zwemmen maar wel gebruik te maken van de douche :)

Na een deugd doende douche gaan we weer de weg op richting Reno. Dat is vlak bij Lake Tahoe. Hier willen we heen omdat locals ons dat hebben aangeraden :)

We moeten nu wel 900 km rijden over de autosnelweg waar niks te zien denk ik :)

Op naar Reno...

1. Marina wagemans:
    9 augustus 2016
    Allee, weeral een avontuur erbij. Tof voor jullie. XXX Tanteke.