Salt flats USA - Reno - Lake Tahoe

9 augustus 2016 - Wendover, Utah, Verenigde Staten

Op de autosnelweg is inderdaad niet echt iets te zien...
Behalve de 2 de grootste zoutvlakte van de wereld :)
Hier breken ze snelheid records.
Ze hebben hier een "weg" van 10 mile lang gebouwd en 80 feet breed.
Natuurlijk stoppen we hier even maar we gaan niet op de zout weg.
Na de nodige foto's :) rijden we weer door.
We stoppen net over de grens in Nevada.
Elko noemt het stadje. Het is duidelijk dat we terug in Nevada zitten overal casino's. Naast de autosnelweg in tankstations hebben ze zelfs casino's gemaakt.

De volgende dag rijden we naar Reno. Klein Las Vegas zeggen sommige mensen.
Idd er zijn weer veel casino's en hotels maar wij vinden er echt niets aan. Wij gaan even hotel circus circus binnen om nog eens te gaan kijken naar de casino's maar het lijkt wel dat de mensen die hier staan te werken afgeschreven zijn in Las Vegas en naar hier gekomen :)
We blijven hier dus ook niet langer en rijden dan maar richting Lake Tahoe.

We maken een stop in Carson city voor te overnachten en inkopen te doen.
De volgende ochtend rijden we over een mooie berg pass naar het enorm drukke Lake Tahoe.
Een heel mooi en groot meer. Het is het 2de diepste meer van USA.

Dat is er wel niet aan de merken want toen we wilden gaan zwemmen viel het een beetje tegen dat je eerst 100 meter moest wandelen in het meer en dan stond je nog maar met je middel onder water :)
Het is een leuk meer als je een boot hebt!

We hebben er genoten van het mooie weer en in de late namiddag rijden we een deel rond het meer waar we in een bos stoppen voor te overnachten.
Hier moeten we oppassen voor beren! We vinden dat wel spannend en leggen expres wat eten buiten de camper in de hoop beren te zien :)
Dit is ons dus niet gelukt jammer genoeg!

We rijden na een rustige nacht onze toer rond het meer verder af en stoppen terug aan het drukke centrum waar we hebben gezwommen. We gaan even kijken wat de kabelbaan naar boven kost want daar hebben ze een luge. Dat is die "bobslee" wat we in Nieuw Zeeland hebben gedaan. Maar het is belachelijk duur dus doen we het niet.
Net voor we willen door rijden zien we op de parking van hotel harras heel veel oldtimers staan dus stoppen we even om te gaan kijken, altijd leuk om te zien :)

We besluiten om door de te rijde naar Yosemite national park. Dat is nog 300 km maar door de bergen. Het is een prachtige weg!
We stoppen net voor het nationale park in Lee Vining. Een klein dorp met een groot meer! Hé hebben een prachtige gratis camping boven op een heuvel met uitzicht over het meer! Super uitzicht met prachtige zonsondergang!

1. Marina wagemans:
    23 augustus 2016
    Wat een knappe "van" hebben jullie ginds. Gaat weer wennen in ons kikkerlandje. Haha.