Yosemite np - shaver lake - kings Canyon - seqouia np

15 augustus 2016 - Shaver Lake, California, Verenigde Staten

Na een mooie bergpass komen we aan in Yosemite np.
We rijden recht naar een camping voor te vragen of er nog plaats is maar blijkbaar zijn alle campings vol geboekt :(
We rijden dan maar naar Yosemite village, hier kijken we voor leuke wandeling maar de rit erheen duurde al meer dan 2 uur en het was heel erg warm en druk in Yosemite village. We hebben al wel El Capitan gezien. We gaan even internet zoeken om op te zoeken wanneer er plaats is op de camping. En de eerste plaats dat vrij is is 5 dagen later en we besluiten om die maar te nemen.

In de namiddag besluiten we dan maar om te vertrekken uit het park.
Het park is enorm groot. We rijden een uur naar de uitgang van het park dat is de zuidelijke uitgang. We rijden naar Kings Canyon.
Met als slaap stop Sanger.
Hier overnachten we op een parking van de Walmart.

Na het eten stopt er een politie man bij ons en vraagt wat we gaan doen. Het was niet omdat we er niet mochten maar hij wou gewoon een praatje maken denk ik.
Na onze planning uitgelegd te hebben zegt hij dat we zeker naar shaver lake moeten gaan.

Hier hebben we nog nooit van gehoord. Dus zoeken we het even op en de volgende dag na een kapper stop voor Jeroen rijden we erheen.
ZALIG!!! Een prachtig meer op een hoogte van van 6000 voet dus niet tegen warm en niet te koud.
Genieten en heerlijk zwemmen!!!
We zien heel veel boten varen en ook veel huur boten.
Na wat opzoeken hebben we er ook 1 gereserveerd voor morgen.

Een prachtig gratis camping in het midden van een bos en toch vlak bij het meer heeft ons een zalige frisse nacht bezorgd :)
We stoppen bij de bakker voor de famous cinnamon rolls te kopen, das echt smullen!!!

Om half 1 gaan we onze BOOT halen :)
Een korte uitleg is genoeg want het steld niet veel voor :)
We vertrekken rustig de haven uiteindelijk en na de boei mogen we sneller varen maar veel harder als traag door de haven gaat hij niet :) :)
Dat vonden we best grappig, maar het ging erom dat we op het water zijn voor de lunch :)

Een klein stuurfoutje zorgt ervoor dat we bijna kapceizen :) dat was ff schrikken maar Jeroen heeft vooral gelachen.
Nu varen we wat rustiger om het eerst even allemaal onder de knie te krijgen :)

We dobberen op een rustige plaats voor onze heerlijke lunch. Tinne heeft heerlijke baguette met prosciutto en pesto gemaakt.

Na onze lunch gaan we verder het meer verkennen.
Een zalige namiddag op het water genieten!!!

'S avonds rijden we nog door Huntington lake. Ze zeiden dat dat ook de moeite was maar wij vonden het niet zo mooi als shaver lake en je moest er overal betalen om er te mogen parken. We besluiten om toch maar terug te rijden naar shaver lake. De weg ernaar toe en terug was wel weer prachtig door de bergen.

We slapen weer op de gratis camping in het bos.

De dag erop gaan we terug naar Sanger om dan door te rijden naar Kings Canyon.

In Kings Canyon zien we de 2de grootste boom op de wereld.
Het is adembenemend om ervoor te staan!!!
Daarna rijden we nog de senic drive van het park. Een weg door de Canyon brengt ons tot het einde van het park. Prachtig park met heel veel mooie uitzicht punten.

We slapen bij Buck Rock, een gratis camping in het nationale park. Waar we 's ochtends naar Buck Rock viewpoint gaan.
Een uitkijk toren waar permanent iemand zit om te kijken of er toch geen bosbranden zijn.
Van hier boven heb je een prachtig zicht over de redwood tree' s. Krijgen ook uitleg dat de seqouia bomen overal zichtbaar zijn van hieruit.
Met de bolle toppen. En de de hoogte verschilt natuurlijk ook.
Van hieruit rijden we naar seqouia national park. Hier staat de grootste boom ter wereld. Het is niet de hoogste, niet de oudste maar de boom met de grootste volume.
Hij is 33meter van omtrek.
Het is gigantisch!!!

In de late namiddag rijden we terug richting Yosemite np. Het is weer een rit van 300 km en veel bergpassen.
Onderweg stoppen we voor inkopen en te tanken want het is verschrikkelijk duur in Yosemite village.
Voor benzine is het verschil al meer dan 1,50$ per gallon...

We slapen weer net voor de ingang van het park op een hele grote gratis camping.
Hier kunnen we ook ff douche met onze solar douche. :)

1. Marina wagemans:
    23 augustus 2016
    Haha, bijna over boord. Dat had nog eens wat geweest. Zag het al gebeuren. Maar allee geniet nog van jullie laatste weken ginds. XXX tanteke