halong bay

11 februari 2016 - Ha Long Bay, Vietnam

Vandaag worden we om kwart voor 8 opgehaald aan ons hotel om een 3 daagse ha long bay te gaan doen.

Na een busrit van 3 uur komen we aan in de haven van halong bay.

Daar werden we naar onze boot gebracht en kregen we al direct een welkomstdrankje.

Daarna kregen we de sleutel van onze kajuit.

Heel mooi en propere kamer.

Na onze kamer verkend te hebben werden we aan tafel verwacht voor de lunch.

Ze serveren hier wel echt goed Vietnamees eten :)

Tijdens de lunch zijn we al beginnen varen door het prachtige ha long bay, op de bus heeft de gids al veel interessante informatie verteld over de geschiedenis van Vietnam en natuurlijk ook ha long bay.

Onderandere dat de baai 1500 vierkante kilometer groot is met meer dan 2000 eilanden.

Wij zijn er 3 dagen dus gaan ze ons proberen een indruk te geven van wat er allemaal te zien is, want je kunt er weken varen voordat je alles hebt gezien.

Na onze lunch zijn we op een kleinere boot naar een eiland gevaren waar we een wandeling naar de top van het eiland hebben gemaakt.

Vandaar heb je een prachtig zicht over de baai.

Dan weer terug naar de boot want we gaan nog kajakken :)

Heel leuk om langs de indrukwekkende rotsen te kajakken.

Met zonsondergang terug naar onze boot geroeid om een heerlijke douche te nemen en ons klaar te maken voor het diner.

Maar voor we eten krijgen moeten we eerst nog even "werken" :)

We kregen cook lessons, dat stelde niet zoveel voor maar het was een leuke entertainment.

We moesten spring rolls rollen...

Om die daarna terug aan de staff te geven dan konden zij ze bakken voor ons bij het diner :)

Na de cooking class konden we aan de bar genieten van heerlijke cocktails terwijl onze tafel weer gedekt voor het diner.

Wat weer heel erg lekker was.

We hebben ook gezellig gepraat aan tafel met de mede gasten van de boot.

We mochten na het diner nog wat squit fishing doen.

Maar er waren helemaal geen inktvissen... :)

Dan zijn we optijd gaan slapen want morgen worden we om 7 uur aan de ontbijt tafel verwacht.

Na een goede nacht werden we om kwart voor 7 gewekt voor het ontbijt.

Om half 9 werden we opgehaald door een kleinere boot om een dag trip door de baai te maken.

Het was een beetje bewolkt met af en toe een druppel regen.

Eerst zijn we door een vissers dorp gevaren maar dat stelde niet zo veel voor.

Daarna zijn we naar een afgelegen stuk gevaren om daar een kajak toer te maken.

Wauw dat was mooi!!!

Ook nog even op een strand gezeten en gezwommen.

Na de lunch op de dag boot heeft jeroen nog wat meer gezwommen.

In de namiddag zijn we nog naar een parel kwekerij gaan kijken maar dat leek ons ook maar iets opgezet voor toeristen...

Van daaruit ging de tocht verder naar onze grote boot om daar te dineren.

En vanavond hebben we fresh spring rolls leren maken, mmmm ook lekker en een stuk gezonder.

's avonds hebben we een gezellige avond gehad met de mede gasten op de boot.

En dan maar weer optijd bed in.

De laatste dag weer oprijdt eruit, vandaag gaan we nog de grootste grot van de baai bekijken en daarna krijgen we lunch aan boord terwijl we terug naar de haven varen.

's avonds aangekomen in Hanoi zijn we nog opzoek gegaan naar de avond markt maar die was er niets omdat ze het laatste weekend van tet holiday vierden...

Onze laatste dag in Azië hebben we lekker rustig rond gewandeld en laatste Azië souvenirs gekocht en voor de laatste keer echt super lekkere bun cha gegeten.

Dat was het dan, Zuid Oost Azië hebben we ook weeral gehad.

Op naar een nieuw avontuur in naar het schijnt het mooiste land van de wereld (toch volgens vele).

Op naar New Zealand!!!

Tot de volgende...