HCMC - Long Hai - Mui Ne een rit met veel kosten ...

12 januari 2016 - Mui Ne, Vietnam

hello hello,

We zijn ons avontuur in Vietnam dus gestart.

En ja hoor we hebben nog geen dag gereden of Jeroen zijn motor begeeft het, zijn versnellingsbak kapot.
Dat hebben we laten maken in Long Hai dat is een badplaats waar in het weekend de Vietnamese mensen heen gaan.
daar hebben we dan ook een dag moeten wachten tot hij klaar was.

Dan ging de rit verder naar Mui Ne waar we weer aangekomen zijn met een motor die het begaf.
Die man in Long Hai had blijkbaar iets fout gedaan waardoor Jeroen zijn motor geen olie doorstroom had.
Met als gevolg dat Jeroen heel zijn motor heeft kapot gereden op 170 km.
Dus WEER kosten Jeroen heeft het helemaal gehad. We laten hem nog 1 keer maken dan zien we wel.
Een nieuwe motorblok erop kosten weer 50 usd.
Daar hebben we dan wel een nacht in een prive kamer met airco bij gekregen.
Dagje Mui Ne was niet erg maar de kosten aan de motor wel...
Mui Ne is een badplaats waar heel veel kitesurfing en windsurfing wordt gedaan.
Er zitten ook enorm veel Russen en ziet er helemaal niet naar Vietnam uit...
Maar ja veel backpackers, zon, zee en strand is ook wel oke :)
Vannacht is Tinne goed ziek geworden dus blijven we hier nog een nachtje dan kan ze vandaag goed uitzieken.
Ze moet tenslotte ook fris zijn voor op de motor he.
Safety First!!!!

Morgen rijden we naar Dalat dat ligt wat van de kust weg in de bergen.

We hoorde ook dat het komende week gaat sneeuwen in Belgie, veel plezier ermee.
We moeten zeggen sneeuw vinden we ook leuk,
maar dat grauwe en grijze weer van Belgie zijn we echt nog NIET aan het missen :)