hue - sapa - hanoi

5 februari 2016 - Sapa, Vietnam

Eindelijk, na 2 lange saaie dagen hebben we jeroen z'n motor ook verkocht en zijn we klaar om naar de hoofdstad te gaan.

1 uurtje vliegen en we zijn er al.

Op jet vliegveld hebben we andere Backpackers aangesproken om een taxi te delen wat hun ook goed uitkwam :).

We hadden ook al een hotel geregeld dus dat was ook weeral wat moeite uitgespaard...

De volgende dag zijn we Hanoi gaan verkennen wat dus niet echt mogelijk is op 1 dag.

Maar geen nood we vertrekken morgen naar Sapa en daarna zijn we nog 4 dagen in Hanoi.

We worden vandaag vroeg opgepikt bij het hotel om met een "sleeper bus" naar Sapa te gaan.

Onze eerste sleeper bus ervaring in Vietnam :)

We vonden het niet zo erg omdat we een rit overdag hadden...

Na een rit van 4 en half uur komen we aan in het kleine bergstadje Sapa.

Veel valt er niet te zien want het is super mistig, we kunnen amper de overkant van de straat zien.

Daar hebben we een taxi genomen naar ta van, het vallei dorpje waar onze B&B is.

De eigenaar van de B&B is een Nederlander.

Eenmaal daar aangekomen zagen we dat ze de haard hadden aangestoken dus hebben we ook onmiddellijk besloten om de rest van de dag aan de haard te vertoeven met enkele lekkere gluwijnen :)

Ondertussen hebben ze ook de weg naar onze kamer getoond want dat is een beetje verder in de straat.

Die valt wel een klein beetje tegen, een groot 2 persoons bed met 3 muren en een deur errond...

Er was 1 groot pluspunt, we hebben elektrisch verwarmde dekens hier. ( JA dat is hier nodig)

De temperatuur schommelt rond het vriespunt en na 4 maanden reizen in warm weer is dat best koud ;).

De volgende dag zijn we terug naar Sapa gegaan om een dikke trui te gaan kopen voor jeroen. We hebben dan ook een muts en handschoenen gekocht ons.

In Sapa viel er weer niets te zien vanwege de mist.

Dus hadden we het na een 2 tal uren ook wel weer gehad.

Dan maar terug bij de openhaard :)

Met een echte warme chocolade melk en een "Belgische wafel".

In de vallei hangt er ook dikke mist dus is een beetje stom om te gaan wandelen wan je ziet echt helemaal niets en we weten niet eens waar we naartoe kunnen gaan...

De volgende dag is het weer beter weer :)

Yes vandaag eindelijk een mooie wandeling gemaakt door de rijst plateau's.

WAUW wat was dat mooi, al de plateau's zijn nu wel leeg maar toch is het mooi om 't zien.

Een super mooie wandeling gemaakt door de modder en slijk gegaan maar het was echt de moeite waard.

' s avonds werden we zoals elke avond van ons verblijf aan tafel verwacht bij de familie.

We hebben hier tot nu toe al het lekkerste Vietnamees gegeten van heel onze trip.

Ja hier kunnen ze goed koken.

De volgende dat hebben we weer bij de haard gezeten en lekker genoten van de rust.

's avonds moeten we weer in Sapa zijn om de nacht bus terug te nemen naar Hanoi.

Deze keer is het echt sleeper bus :)

We vertrekken om 10 uur en zullen morgen vroeg om 5 uur half 6 in Hanoi aankomen.

Tot in Hanoi :)