Quy Nhon - Hoi An - Da Nang - Hue-

31 januari 2016 - Hue, Vietnam

Zo na 2 dagen in een suite gezeten te hebben zijn we doorgereden richting Hoi An. We hadden afgesproken dat als we het beu zijn dan stoppen we en zoeken we een hotel... Dat hebben we dan ook gedaan. We zijn ergens gestopt waar niets te zien is maar wel een hotel dus ideaal want het begint te stormen. Net optijd binnen want buiten begint het super hard te waaien en te regenen. Na een storm nacht en weinig slaap rijden we maar weer verder. Na 4 uur in de regen en wind te rijden wilde we een hotel gaan zoeken maar dat was niet nodig want tinne lachte eens lief en maakte met gebaren taal duidelijk aan de mannen dat we graag met hen mee wilden, ze hadden een kleine vrachtwagen bij en blijkbaar ook leeg want we mochten de motors erin zetten. Eindelijk uit de regen uit en zelfs nog in Hoi An geraakt. En dat zelfs gratis :) Tinne mee voorin en jeroen vanachter mee in de bak voor de motors tegen te houden. Na een rit van anderhalf uur komen we aan in Hoi An. Hoi An is een heel gezellig dorpje in het midden van Vietnam. Leuken huizen met oude chineese invloeden. Hier proberen we de motors te verkopen en zullen we dan ook 3 dagen blijven. Na 3 dagen in het gezellige centrum van Hoi An hebben we het ook wel weer gezien hier. De motors zijn niet verkocht dus op naar de volgende stad. Het is maar een klein uurtje rijden naar de volgende stad. Da Nang is eigenlijk een grote stad waar bijna geen toeristen zijn. Een bad plaats met een eiland erbij dat ze monkey Mountain noemen. Als hebt mooi weer is is het naar het schijnt wel mooi om Da Nang te zien. We hebben slecht weer dus zijn we er niet naartoe geweest. De dag erop hebben we onze trip met de motor verder gezet. Het laatste dat we zullen rijden met onze motors, de Hai Pas. Een super mooie rit van Da Nang naar de vroegere hoofdstad Hue. Prachtig door de bergen en toch ook langs de zee met hele mooie uitzichten. Aangekomen in Hue vroegen ze direct om we de motors verkopen. Dat was leuk om te horen maar ze geven zo weinig en we hebben uiteindelijk toch 4 dagen om ze te verkopen. Dus nog maar even afwachten. Tinne haar motor hebben we na dag 2 verkocht voor 2500000 dong. Jeroen zijn motor houden we bij tot de laatste dag. We zijn ook naar een verlaten waterpretpark geweest, dat was wel eens leuk om te zien. Eens iets anders dan tempels... De purple forbidden city hebben we ook gezien maar dat vonden we niet zo boeiend :) Nu zitten we nog 2 dagen in Hue en er is hier niet echt iets te zien. We hebben een vlucht geboekt op 1 februari van Hue naar Hanoi. Tot de volgende :)