Moon Valley

20 juni 2016 - San Pedro De Atacama, Chili

We gaan vandaag naar de Moon Valley. Jeroen is blij dat we pas om 4 uur in de namiddag vertrekken.

De Moon Valley is een rots formatie dat vooral uit zout kristallen bestaat. Eerst wandelen we door een soort grot en tussen hoge muren van zout kristallen om daarna een stuk door de vallei te rijden en nog een stukje te wandelen. Net voor zonsondergang gaan we naar de hanging rock vlakbij de Moon Valley. Hier hebben we zicht over een grote zout vlakte en verder weg heel veel vulkanen.

De zonsondergang maakt ook dat we prachtige kleuren op de bergen en vulkanen krijgen. Weer een dag om niet te vergeten :)

De volgende dag steken we weer de grens over dit keer naar Argentinië.
Ons 11 de land van de reis.

Na weer een lange dag rijden en weer stil gestaan te hebben bij die zelfde roadblock komen we aan in een klein dorpje te midden van de bergen. Purmamarca is de naam van het plaatsje. Hier zijn bergen met 7 kleuren. Heel gek maar ook heel mooi!!!

Rosita onze truck heeft het begeven, er is dus iets kapot waardoor we met een andere bus verder moeten. Ze hebben voor ons allemaal een ticketje voor het openbaar vervoer gekocht. Wel relaxed want we hebben allemaal slecht geslapen en koud gehad. Weer een nacht onder 0 graden en dit keer hebben we gekampeerd dus hebben we echt slecht geslapen...

Het openbaar vervoer was eigenlijk een luxe bus met stoelen die beter waren als vliegtuig stoelen :)
Niemand heeft dus geklaagd.

Na een "luxe" reis van 3 en half uur komen we aan in Salta.
Een vrij grote stad in het noorden van Argentinië.

Hier hebben we ander halve dag voor ons eigen. Zalig!!!
Nog eens even tijd met z'n 2, dat is soms wel eens fijn in een groepsreis!!!

1. Mama:
    25 juni 2016
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te kijken!! Jullie maken echt een fantastische onvergetelijke reis! Heerlijk al die mooie herinneringen voor het leven!! Xxx