Zout vlaktes Bolivia

17 juni 2016 - Uyuni Salt Flat, Bolivia

Vandaag vertrekken we om 10 uur naar de zout vlaktes in Bolivia.
Onderweg stoppen we in een klein dorp voor uitleg te krijgen hoe ze het zout gaan halen en dan drogen en verpakken.

Daarna rijden over de zout vlakte naar kleine zout bergen. Dat is zout dat ze klaar hebben liggen om te gaan halen.

De vlakte is 12000 vierkante kilometer groot. Het ligt tussen een paar vulkanen en is in het midden tot 28 meter diep.

We hebben ongeveer 60 km over de vlakte gereden om dan bij een zout hotel aan te komen. Een hotel helemaal gemaakt van zout. De "bakstenen" zijn ook van zout. Dakar is hier ook voorbij gereden, ze hebben een groot standbeeld gemaakt voor Dakar race.

Nu rijden we ongeveer nog een half uurtje door en stoppen we op de vlakte om leuke foto's te maken...

Van hieruit rijden we door naar een eiland op de zout vlakte, hier hebben we heerlijke lunch gekregen. Het eiland staat vol cactussen.

Na de lunch rijden we weer terug richting Uyuni met nog een stop op de vlakte om nog eens wat foto's te maken. Hier hebben we groepsfoto's gemaakt en een kleine mensen piramide :)

Als laatste stop net voor zonsondergang stoppen we nog aan een trein kerkhof. De Amerikanen hebben vroeger een rails gelegd. Die hebben de Amerikanen 50 jaar gebruikt om dan aan Bolivia te geven. Die hebben vervolgens een trein kerkhof gemaakt. Het ziet er wel mooi uit...
En het was net met zonsondergang dus was wel leuk!

De volgende dag rijden we naar villa Mar. Dat is een klein dorpje in the middle of nowhere :) Maar het eerste dorpje waar we kunnen slapen.

Na een heel koude nacht van min 20 rijden we verder richting San Pedro Atacama. Dat is in Chili. Onderweg is jeroen ziek geworden. Wat niet leuk is want we hebben nu 2 volle dagen gereden. Onderweg was er ook nog een roadblock waar we minstens een uur hebben stil gestaan voor niks...

Aangekomen in San Pedro is hij dan maar direct gaan slapen en Tinne is dan gezellig met andere vrouwen van de groep gaan eten.

Op naar morgen...