Coppacabana - La Paz

8 juni 2016 - La Paz, Bolivia

We beginnen aan een nieuwe trip, er zijn nieuwe mensen op de truck gekomen (voor Machu Picchu) en er zijn ook mensen gestopt in Cusco (na Machu Picchu).

We hebben een hele dag gereden naar Puno, de laatste stad in Peru voor we de grens oversteken.

Hier hebben we enkel geslapen en de volgende ochtend rijden we de grens over en stoppen we in Coppacabana.
Een klein stadje aan het titicaca meer. Het meer is 200 km lang en 65 km breed en is ook de grens tussen Peru en Bolivia.

In de namiddag gaan we met een bootje naar isla del sol. Het grootste eiland van het meer. Hier hebben we weer een prachtige wandeling tot ons hotel en de volgende dag wandelen we heel het eiland over. Een super aangename wandeling van ongeveer 10 km. Daarna terug de boot op naar Coppacabana om een vrije namiddag te hebben en te overnachten.

De dag erop rijden we 4 uur om in La Paz aan te komen. We dachten dat dat de hoofdstad was maar blijkbaar is dat Sucre.
La Paz is wel de stad waar het parlement en de premier woont.

Hier doen we een wandeling door de stap die vroeger was maar nu mag dat niet meer omwille van de concurrentie.
Maar het was een hele leuke wandeling met fijne uitleg.
We hebben ook de gevangenis gezien. De befaamde gevangenis van Bolivia. Vroeger werden hier ook rondleidingen in gedaan maar dat is tegenwoordig te gevaarlijk want die gidsen die het nog aanbieden zijn ineens spoorloos verdwenen van zodra jij in de gevangenis staat en je mag niet meer buiten tenzij je 1000usd betaald en soms meer. De bewakers die alleen aan de in en uitgang staan denken dat je een gevangenen bent en je mag er niet meer uit.

Dat hebben we dus maar niet gedaan :)

Na 2 dagen La Paz verkent te hebben rijden we door naar een heel kleine communitie waar we weer een korte wandeling maken. Deze was helemaal niet interessant maar wel goed voor die conditie :)
Niet vergeten we zitten nog steeds rond de 4000 meter hoogte. Dus een wandeling naar boven op een berg is Niet te onderschatten :)

Na een nacht in een homestay rijden we naar Potosi. De hoogste stad in de wereld :)
Hier gaat jeroen de volgende ochtend in de zilver en tin mijnen kijken.
Een hele leuke en interessante ervaring!
Hier zie je de mensen nog echt werken in de mijnen.
Er zijn veel stukken waar ik niet in kan recht staan en ook stukken waar we snel moesten gehurkt wandelen omdat er een mijn wagen aan kon komen.

In de namiddag rijden we verder naar Uyuni.
Hier gaan we morgen naar de zoutvlaktes kijken.
Blijkbaar hebben ze hier ook de hoogste pizza ter wereld :)
We zijn nu op een hoogte van 3656 meter.

Op naar de zoutvlaktes!!!