phnom penh

3 januari 2016 - Phnom Penh, Cambodja

De dag erop zijn we dan vertrokken naar de hoofdstad van Cambodja.
Een weg van 350 km door het land, er is echt niet veel te zien in Cambodja heel erg uitgestrekte vlakte die soms dan ook nog eens in brand staat.
Over deze trip hebben we 2 dagen gedaan van de 350km waren ze 150km aant werken. En dat is nie leuk over off road rijden waar de bussen en trucks voorbij vliegen. We waren net zandmannetjes :)
Eenmaal in de hoofdstad Phnom Penh aangekomen hebben we de motors aan het hotel goed op slot gezet, we mogen er eigenlijk helemaal niet mee rijden in Cambodja maar alles is hier zo corrupt dat je er vaak met een paar dollar vanaf komt.
Wij hebben tot nu toe al geluk gehad en geen controle gehad of niets mee gemaakt.
Phnom penh is een hele drukke en vuile stad het zou zo een stad in India kunnen zijn.
We hebben hier een dag een rondrit in took took genomen die ons ook naar S21 heeft gebracht.
Wat een aangrijpend "museum" is dat. Dat zullen onze ouders mss wel kennen.
Het is een gevangenis van de oorlog die hier woede van 1975 tot 1979.
Waar te veel onschuldige mensen zijn gestorven en gemarteld.
Voor de rest hebben we in de hoofdstad van het armste land van Zuid Oost Azië een van de meest luxe shopping centra gezien. Het had een bioscoop, bowling baan, top floor schaatsbaan en een hoop veel te dure kleding winkels. :)
Daarna zijn we ook nog gestopt op de Russische markt.
Dat was wel interessant om te zien, als je iets nodig had vond je het daar. Van souvenirs tot motor onderdelen :)
We zijn ook heel chique gaan eten maar dat viel heel erg hard tegen! Jammer genoeg want ze vroegen wel westerse prijzen maar konden niet koken terwijl de eigenaar een Franse chef is.

Vanaf Phnom Penh gaat de trip verder naar het volgende land.
Vietnam!!!
Maar voor we aan de grens komen is er nog wat gebeurt met jeroen z'n motor, z'n achterwiel blokkeerde ineens en hij kon geen meter meer rijden. Gelukkig gebeurde dat vlak bij een mechanieker.
Die wisten nieten wat ze zagen :)
Jeroen z'n achterrem is ontploft in zijn wiel :)
Foto's volgen.
Dus nieuwe velg moeten steken. En daarna ging de rit weer veilig verder.