rotorua - wai-o-tapu - taupo

24 februari 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag een kleine rit naar rotorua maar wel weer een hele mooie rit maar dat kan ik hier wel blijven zeggen, het land is echt heel mooi.

Aangekomen in rotorua zien we direct allemaal rook uit de grond komen.

Hier zijn dan ook allemaal Hot Springs in het midden van de stad.

Dan zijn we natuurlijk door het park gewandeld omdat we dat wel van dichterbij wilde zien.

De geur is niet zo aangenaam maar wel mooi om te zien.

Eerst zijn we nog gaan lunchen met zicht op het meer :)  want dat is vakantie.

Dan zijn we meer doorgereden naar het zuiden want in rotorua is wel veel te doen van activiteiten maar heel duur en niet zo mooi denken we als in Queenstown. Dus wachten we tot in Queenstown.

We willen vandaag optijd stoppen aan een mooie gratis parking bij een meer.

ZALIG want er is nog niemand, dus zoeken we een mooi plaatsje.

Over het gras onder takken door tot er 1tje wat te laag hangt en over ons dak schuurt :).

Was dat even schrikken, na enkele pogingen er toch onderuit geraakt en dan toch maar besloten om op een plaats te gaan staan zonder bomen :)

Nog even van de zon genieten en met andere mensen aan de praat geraakt, ook Belgen.

Die hebben ons een tip gegeven om een mooie dag wandeling te gaan doen.

De volgende ochtend rijden we vroeg weg want we gaan vandaag naar een park met allemaal Hot Pools en een geiser .

Die geiser laten ze elke morgen om kwart over 10 exploderen. Dat doen ze doormiddel van zeep.

Beetje commercieel gemaakt vinden we maar ja, achteraf zijn we dan nog door dat park gewandeld wat wel echt heel mooi was.

Van daaruit ging onze road trip verder zuidelijker naar Taupo.

Dat is in het midden van het noordelijke eiland en heeft het grootste meer van Nieuw Zeeland.

Lake Taupo, dit meer is zo groot als Singapore.

Hier zijn we lekker gaan lunchen, beefpie mmmm.

Dan nog even bij het informatie centrum binnen om ons voor te bereiden op onze dag wandeling.

De rest van de dag hebben we lekker goedkoop in de bibliotheek gezeten, hier hadden we gratis internet en konden we al onze batterijen opladen :)

Als alles was opgeladen zijn we al richting Tongariro National Park gereden.

Op naar een zwaar avontuur :)