Santiago - Valparaiso

17 mei 2016 - Santiago, Chili

We hebben Santiago verkent de volgende dagen.

Een grote stad waar ze niet echt engels kunnen.
We zijn in de vismarkt iets gaan lunchen, je hebt er een middenplein in dat wel redelijk netjes is en er rond wat viswinkels en ook restaurants maar dat leek wel Azië! Die waren echt vuil!! In ons hostel vertelde ze dat we wel lekkerder zouden eten aan de buitenkant maar dat willen we niet riskeren. Tinne is al vaak genoeg ziek geweest!!!

We zijn ook opzoek gegaan naar typisch Chileeens eten.
Dat bestaat eigenlijk niet in onze ogen. Chileeens eten is zo gevarieerd dat het eigenlijk internationaal is.
Een typisch gerecht is chorrillana.
Dat is een groot bord met frieten daarop rundvlees dat kan een biefstuk zijn maar ook een soort stoofvlees, daarop gebakken ui, chorizo en als afsluiter een dubbel spiegelei erop. Als je dat op hebt gekregen dan heb je genoeg voor 2 dagen :) Wij hebben er dan ook met 2 van gegeten.

We zijn ook in de hoogste toren van Zuid Amerika geweest. 300 meter hoog met een mooi uitzicht over de stad en de bergen. We waren er met zonsondergang dus de bergen met sneeuw op kleurde rood, zo mooi!!!

Die avond hebben we voor het eerst de metro genomen, dat werkt hier wel goed!!! Allemaal mooi in een rij aanschuiven voor de ticket controle en elke 2 minuten was er een metro.

We hebben besloten om 2 dagen naar Valparaiso te gaan.