Valparaiso

18 mei 2016 - Valparaíso, Chili

Valparaiso is een stad aan de kust van Chili. Een kleurrijke stad met veel heuvels en leuke steegjes.
We komen er met de bus aan na rit van anderhalf. Waar komen we nu terecht.

We hebben er een hostel geboekt dat goed beoordeeld was op hostel world het was wel het goedkoopste maar we denken ook het vieste!! Zelf Azië deed het beter!

Maar ja het is maar voor 1 nachtje en de bedden waren best OK.
We zijn onmiddellijk de stad ingegaan, geluncht en met de tours 4 tips mee gegaan.
Dat is een leuk concept! Jonge mensen die met je een grote wandeling door de stad maken en heel veel interessante weetjes en tips geven van de stad achteraf wordt er wel verwacht dat je tips aan de mensen geeft.
Je mag wel zelf bepalen hoeveel.
Dat hebben we dan ook gedaan.

's avonds zijn we in een chique hotel gaan eten met een prachtig zicht op de stad!

De volgende dag hebben we nog de typische bus genomen in de stad.
Dat zijn volledig elektrische bussen gemaakt van oude vliegtuigen.

Om 11 uur hebben we dan de bus terug naar Santiago genomen.