West Mac donnell

3 mei 2016 - West Macdonnell Ranges, Australië

Na een mooie zonsondergang en een rustige nacht naast een rivier. Rijden we naar redbank gorge. Een wandeling van 40 minuten door de gorge leid ons tot in de hoek van de gorge waar water staat. Wat een beeld! Hier hebben we dan ook een half uurtje gezeten om te genieten van de rust en stilte :)

Van hieruit rijden we naar Glenn Helen. Dat is ook een gorge maar wij vonden het meer een natuurlijke vijver :)
Ook wel mooi maar niet zo speciaal... Wss als het mooier weer is zal het wel mooier zijn.

Daarna zijn we bij de ochre pits gestopt, dat zijn een soort speciale rotsen. Wij vonden het eigenlijk niet zo speciaal :)

Als laatste stoppen we bij Ellery Creek big hole. Een leuke plaats om te zwemmen als het wat warmer zou zijn...

We slagen daarna een weggetje in dat enkel voor 4x4 beschikbaar is. Dit is nu eens een echte 4x4 weg, rough road zoals ze hier zeggen :). Door een rivier die droog staat maar je moet wel over veel grote stenen en enkele hellingen :)
Na 14 km komen we aan op een gratis camping in de bush.

Hier zijn we dan ook gebleven voor de nacht. De 4x4 route duurde een dik half uur tot 3 kwartier. Dus we konden niet snel rijden.

Na een koude nacht rijden we terug naar de gewone weg.
Daarna zijn we terug naar Alice spring gereden, boodschappen gedaan en hop naar de camping om te genieten aan het zwembad.

1. Marina wagemans:
    5 mei 2016