4000 eilanden laos

23 december 2015 - Don Det, Laos

Vandaag hebben we een goede 100 km gereden naar Don Khong.
Dat is het grootste eiland van de 4000 eilanden, hier stoppen we voor de nacht door te brengen want
anders zijn we een dag te vroeg in ons geboekt hotel.
Op dit eiland hebben we dan ook niets spannends gedaan :)
De volgende dag gaat de rit door naar Don Det,
dit is het meest populaire eiland van de 4000 eilanden.
Hier zitten veel backpackers gewoon om te chillen op het strand en in de barretjes.
voor de rest heeft het eiland nog rijstvelden te bieden en aan het zuiden van Don Det hangt er een ander eiland
vast met een brug daar kun je naar een mooie waterval gaan kijken en als je geluk hebt dolfijnen zien.
Zoet water dolfijnen zijn dat die hebben een bollere snoet.
wij hebben op Don Det het "beste" hotel geboekt ook het enigste hotel met zwembad.
Hier hebben we dan ook kerst gevierd, de uitbater van Little Eden hotel is een Belg.
Maar dat viel hard tegen, stoofvlees met varkensvlees gemaakt en lao bier wat is dat nou!!!
Das geen stoofvlees he!!!
We hebben op het eiland eigenlijk niets gedaan buiten aan het zwembad gelegen :)
Na 3 dagen hebben we onze reis verder gezet naar Cambodja.