Welcome in Cambodia

26 december 2015

We zijn nu onderweg naar Cambodja met de bus.
Jep idd met de bus...
we hadden gelezen dat Cambodja een heel erg corrupt land is, en dat je via Laos niet met een
Vietnamese moter de grens kunt oversteken dus hebben we dat op een illegale manier gedaan.
We hebben onze motor aan een Cambodiaan toevertrouwd, we moeten ook elks 90 USD betalen.
We hebben er 1 betaald en de andere betalen we als we ze terug hebben.
Zoals gezegt aan de grens begint idd ook de corruptie al.
Ze willen een medische test afnemen voor 1 dollar anders mag je het land niet in,
maar we hadden al geinformeerd op internet dus daar zijn we voorbij gelopen.
Dan moesten we enkel een stempel hebben want visum hadden we al maar daar zeiden ze dat we een medische test moesten laten doen.
Maar we hebben ons geel inentingsboekje al in onze handen en daar hebben we eens mee gezwaaid en gezegt dat we wel gezond zijn.
Na dat 3 keer gezegt te hebben kregen we voor 2 dollar dan toch onze stempel en mochten we doorlopen.
hehe wat een gedoe allemaal.
Dan terug in een nieuwe bus.
Nieuw was die niet ze hing half uit elkaar van binnen en er waren niet genoeg stoelen in de bus, dan maar plastieken stoelen in het gang pad :).
Een goed uur rijden over een heel erg slechte weg en de bus was zo goed dat ze na enkele keren over het zand gereden te hebben helemaal
vol zand en stof hing van binnen :) Welcome in Cambodia :)
Na de busrit kwamen aan in het stadje waar onze motors staan maar eerst achterop bij iemand naar een guesthouse.
Die iemand waren kinderen van een jaar of 14 en wij met onze licht gewichtjes :) en onze grote rugzakken achterop. (fun fun)
Maar ze deden dat perfect!!!
Nog even spannend afwachten en dan werden we weer bij mensen achterop gezet om naar onze motors te gaan.
En JAAAAAAAHH ze staan er nog. Ze wilden wel in eens 1 euro extra hebben maar ik had de sleutels al in m'n hand dus dat grapje ging niet door.
We zijn dan nog een dagje extra in dat stadje gebleven om de motors een klein onderhoud te geven.