Abel tasman - takaka - nelson

3 maart 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

We hebben een holiday top 10 park genomen vlak bij Abel Tasman Park.

Hier werd ons aangeraden om een lidkaart te kopen van het park, dat hebben we ook gedaan want nu krijgen we bij elk top 10 park 10 percent korting en op de ferry ook en nog veel meer.

Zoals bij deze camping hebben we een half uur in de jacuzzi gezeten.

ZALIG genieten!!

Tinne heeft vandaag ook de zijkant van jeroen haar wat korter geschoren met de trimmer van de baard. :) niet zo'n goed plan.

Maar tis OK :)

Na een boot taxi geboekt te hebben we nog genoten van de mooie camping.

Vandaag wordt weer een mooie wandel dag.

We hebben 13 km voor de boeg.

We moesten op het land in de boot stappen die vervolgens met ons over de straat naar het strand reed en de zee in ging.

Dat was een iets anders.

We hadden verwacht dat ze ons gewoon aan Anchorage Bay gingen afzetten maar we kregen nog een rondleiding langs verschillende baaien en ze zijn ook nog lans een eilandje gevaren waar zee honden liggen.

Dan werden we wel aan Anchorage Bay gedropt.

Vandaar gaan we zelf terug wandelen naar de auto.

Het wandelpad loopt langs hoge cliffen en verschillende stranden waar we konden zwemmen, super mooi en een heel aangenaam wandelpad!

Zeker een aanrader als je in nz bent!!

Na de prachtige wandeling zijn we doorgereden naar takaka waar we de volgende dag gaan vissen.

We zijn er weer optijd bij vandaag, we gaan vissen op zalmforel.

Als je hier een zalmforel vangt mag je hem niet terug gooien maar met je 'm kopen.

Geen probleem daar weten we wel raadplegen mee :)

Na 3 kwartier te vissen heeft tinne beet!!

Yes!!! Haar eerste vangst, een mooie zalmforel van net geen kilo. Ideaal!!!

We laten de vis hier gratis fileren en opkuisen, dan moeten we dat straks al niet meer doen :)

Na het vissen nog even takaka city gaan bekijken maar daar viel helemaal niets terug zien.

Dan maar terug naar Nelson want we moeten terug naar daar om zuidelijker te gaan.

's avonds hebben we dan zalig als amuse sashimi gegeten en als hoofdgerecht kort gebakken zalmforel met rijst, courgette, champignons en witte kool. Mmmm

En dat allemaal mede mogelijk gemaakt door Tinne!!!

De dag erop zijn we nog over de zaterdag markt van nelson geweest waar we Duitse braadworst en Hollandse appeltaart hebben gegeten.

Nu verlaten we nelson om richting de West kust te gaan.