nelson - west coast

5 maart 2016 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Vandaag rijden we naar Nelson lake, dat is een nationaal park.

Hier willen we graag naar Lake rotoroa, we zijn er in de namiddag aangekomen en al eens gaan kijken om morgen een wandeling te gaan maken.

Een prachtig meer omgeven door bergen, er is 1 probleem. Het stikt hier van de zandvliegen.

We zullen morgen wel zien...

We hebben een super leuke gratis camping gevonden, tegen een rivier. De Buller river,een van de wildste rivieren van Nz.

Hier hebben we de rest van de dag en nacht alleen gestaan.

We hebben daar dan ook gebruik van gemaakt om in de natuur een heerlijke douche te nemen.

Het enigste wat heel irritant was waren de zandvliegen!

De volgende dag hebben we besloten om geen wandeling te maken bij het meer door die stomme zandvliegen.

Dan zijn we maar doorgereden naar Westport.

Hier zijn we gaan kijken naar een kolonie zeehonden. En dan ver zuidelijker gereden naar Punakaiki.

Punakaiki is het plaatsje waar de pancake rocks zijn.

En hier hebben ze 1 café waar ze super lekkere pannekoeken hebben :)

We zijn eerst een leuke wandeling gaan maken door stukje regenwoud naar het strand. Truman track noemt deze wandeling.

Je komt uit op een heel mooi stuk strand waar weer heel veel zandvliegen zitten.

Dus zijn we er niet te lang gebleven.

Dan naar een parking waar we gratis konden kamperen.

Vandaag zijn we naar de pancake rocks geweest, hier kun je het beste naartoe met hoogtij en slecht weer zoals vandaag :)

Dan is de zee wilder en is er meer kans dat je de blowhole's hoog ziet spuiten.

Daarna zijn we zuidelijker gereden naar Greymouth waar we nog eens een betalende camping te nemen om de camper nog eens aan de stroom te hangen.

Morgen weer nieuwe avonturen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade