greymouth - shanty town - hokitika gorge

9 maart 2016 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Greymouth de grootste stad van de West kust, hier is niks te zien of te beleven :)

We hebben een goedkope camping zodat we nog eens power in de bus krijgen.

We hebben tickets gekocht om naar Shanty town te gaan maar daar kunnen we pas overmorgen heen...

1 dagje vermaken in greymouth zal ons wel lukken :) er is een leuke bistro waar we lekker hebben geluncht en daarna naar het zwembad geweest. In het zwembad was er ook een hot tub en een sauna allemaal voor een kleine prijs dus dat was wel leuk.

De volgende dag gaan we naar Shanty town, dit is een stadje van vroeger nagemaakt.

Een goudmijn stad, met nog een echte stoomlocomotief. Je kon er ook goed gaan zoeken maar dat hebben we niet gedaan.

Enkele oude nagemaakte bezocht, met de stoomlocomotief meegereden en andere historische stoomlocomotieven bekeken en dan weer richting de auto. (zo speciaal was het niet)

De volgende stop is hokitika gorge.

Wauw dat is mooi!! Een rivier tussen de bergen met fel blauw water, het enige nadeel weeral heel veel zandvliegen...

Van hokitika gorge gaat de rit verder naar franz jozef glacier waar we een wandeling gaan maken.

Op naar de gletsjer!!