franz jozef glacier - fox glacier - wanaka

11 maart 2016 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Wakker geworden op de gratis camping met zicht op franz jozef glacier dachten we.

Het was zo bewolkt dat alle bergen in in de wolken hingen.

Not funny, wat gaan we vandaag doen, even op bookme gekeken en hop een zalige Hot Springs geboekt, de rest van de dag hebben we benut bij de i site voor alle batterijen op te laden.

Vandaag gaan we naar franz jozef glacier kijken van een beetje dichterbij :)

Want we keken buiten en we zagen franz jozef glacier in het zonnetje :)

ZALIG!!! Een wandeling van 45 min bracht ons aan de voet van franz jozef glacier.

Een leuke wandeling maar eenmaal aan de voet vonden we dat de gletsjer van de straat en van onze gratis camping beter en mooier te zien was.

Na de wandeling zijn we fox glacier gaan bewonderen die licht 20km zuidelijker, deze wandeling was maar 10 voor een goed zicht op de gletsjer.

Daarna zijn we richting queenstown vertrokken, wat een prachtige weg!!!

Langs 2 meren met super mooie uitzichten.

We zijn in wanaka gestopt voor te slapen een gezellig klein dorp een het zuiden van het meer.

De volgende dag hebben we hier ontbeten met zicht op het meer, that's vacation!!

Op naar queenstown de adventure stad van Nieuw Zeeland.