queenstown - milford sound

13 maart 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag rijden we naar queenstown.

Een leuke stad aan een mega groot meer.

We zijn aan het twijfelen om een bunge jump of een swing te gaan.

Daar staat deze stad ook voor bekend, maar dat is ook wel aan de prijzen te zien.

Na lang twijfelen beslissen we toch om het niet te doen. Het zou ongeveer 250 euro gekost hebben voor ons samen maar daar kunnen we veel andere leuken dingen van doen en we zijn nog niet van plan om naar huis te komen :)

We zijn wel met de gondola naar een mooi uitzicht punt gegaan, daar kun je met ledge rijden en dat was echte fun!

Dat is een soort go kart maar dan net iets anders :)

We hebben er ook lekker op het terras bij het meer gezeten.

Met andere woorden, genoten :)

Van queenstown naar de fjord milford sound.

Onderweg voor de verandering weer op een super mooie gratis camping staan. Op staan met zicht op het meer.

Onderweg naar milford sound is de natuur weer zo mooi, langs te anau waar het 2de grootste meer van nz is.

Over berg passen en door de dallen rijden we naar een doc camp ground, deze zijn van de staat en kosten niet zo veel maar er is ook niks.

Behalve een prachtige wandeling door een Beech forest. Hier hebben we een leuke foto shoot gemaakt van ons :)

De wandeling door het bos bracht ons naar Lake gunn, een meer zoals vele andere in nz.

Wat we er ook hebben is een prachtig 360° zicht.

De volgende ochtend worden we om 9 uur aan de boot verwacht, we gaan door milford sound naar de tasman zee varen en weer terug.

Een schitterende vaart van 2 uur door de fjord met ontelbaar veel watervallen omdat het 's nachts veel had geregent.

Het was fris maar heel erg mooi!

De terugweg naar te anau was weer super mooi.

We zijn nu ook gestopt aan een waterval chasim. Deze stroomt heel erg hard langs rotsen waardoor deze verschillende vormen hebben gekregen.

Nu staan we op een gratis camping naast de zee.

Zuid Nieuw Zeeland gaan we vanaf morgen ontdekken!! :)

1. Marina wagemans:
    16 maart 2016
    Super toch wat jullie allemaal meemaken.