picton - nelson

1 maart 2016 - Picton, Nieuw-Zeeland

Na een vaart van 3 en half uur komen we aan in Picton.

De vaart is niet zo verlopen zoals we dachten.

Maar toen we buiten gingen staan was alles oké en konden we genieten van het uitzicht.

Picton is een stadje waar we gewoon zijn doorgereden.

Op naar Nelson, we komen weer doorgeven prachtige landschappen en hoge bergen.

Op de tourist radio werd zelfs verteld dat dit een van de mooist wegen is van het Zuid eiland.

We zijn door kleine visser dorpjes gereden waar de green shell mossel bekend staat. We hebben er geen gegeten want onze Belgische vrienden die we eerder al waren tegengekomen zeiden dat ze niet echt lekker zijn.

Maar we hebben deze mosselen al op in Vietnam dus no worries :)

Nelson is een kleine stad waar het middelpunt van Nieuw Zeeland ligt.

Hier werd ons ook verteld dat we zeker naar Abel Tasman National Park moeten.

Na anderhalve dag in nelson geweest te zijn en alle batterijen opgeladen te hebben zijn we dan richting Abel Tasman gereden.

Op naar een mooie wandeling!!