Agra 8-10 ~ 9-10

15 oktober 2015 - Agra, India

Een nieuwe dag, een nieuwe ervaring….

Om 7 uur zijn we vertrokken naar Agra. In tegenstelling van alle drukke wegen in Delhi, kwamen we nu op een expressweg waar we beina niemand tegenkwamen. Na een slaperige rit van 4,5 u kwamen we aan in een iets minder drukke stad en gelukkig oop properder…. Maar nog altijd heel vies hoor! Onze gids Bophal stelde voor om eerst een beetje relaxing time te doen in het hotel en dan tegen zonsondergang naar de Taj Mahal te gaan.

Toen we in de kamer kwamen dachten we BAH! Wa is da ??? een vochtige schimmelkamer, de airco die niet werkt, vochtplekken op de muur en het plafond. Maar ja, we dachten “dit is backpakken in Inda zeker „

Om half 4 kwam Bophal ons terug ophalen om naar de Taj Mahal te rijden, na 1 minuut zette hij ons af aan een tuk tuk … want je mag met de auto niet tot aan de gate van de Taj Mahal komen (lulpraat!) gewoon een manier om de lokale bevolking wat geld te laten verdienen, wat we wel snappen, maar uiteindelijk hebben we toch al voor onze gids met auto betaald!?

Sir, come in my shop, sir come in my shop, sir come in my shop,… hebben we zeker 100 keer gehoord op de 50 meter die we moesten lopen van de tuk tuk tot de poort van de Taj Mahal. Wat een drukte.

Voor 750 rupie konden we binnengaan, maar eerst een voledige check, fouilleren , de rugzak helemaal uitladen. Alles mocht mee binnen behalve een stift, een balpen en de videocamera, de go pro mocht dan weer wel, maar het statiefje van de go pro niet, de selfiestick ook weer wel, we snapten er niets van. Met je gsm, fototoestel en go pro kan je toch ook filmen?? Of zijn ze daar nu echt zo dom? .. waarscheinlijk wel!

De Taj Mahal zelf is echt wel indrukwekkend, een voledig wit sprookjes konings huis. Net de efteling, maar dan echt

we waren toch een beetje onder de indruk. We waren er precies ook zelf een toeristiche atractie voor de indiëres. Als we eventjes zaten te genieten van het uitzicht zetten ze zelfs hun kinderen op onze schoot om toch maar op de foto te kunnen met een blanke. Haha Na anderhalf uur hadden we terug afgesproken met de tuk tuk driver, op hetzelfde punt dus terug door die leuke straat en weer zo vaak aangesproken geworden, maar gewoon doorlopen dat was de truk… Die heeft ons dan terug afgezet bij Bhopal onze taxi, dan zijn we geld gaan afhalen en naar een restaurant gegaan, daar zaten we alleen want het was toen 6 uur en hier gaan de meeste pas rond 8 uur eten.

Deze keer iets minder lekker gegeten tinne gewoon een droog gebakken halve kip en jeroen een mutton curry met spinazie, die kip viel mee dat was met friet (jeroen heeft er 1 op en dan wist tinne genoeg zo vies). De mutton curry was eigenlijk echt niet lekker dus jeroen heeft dan ook maar nog zo’n halve kip besteld.

Terug in het hotel aangekomen vonden we dat het toch echt wel schandalig was die kamer zo stinken… We hebben uiteindelijk toch betaald voor een klein beetje luxe dus zijn we gaan vragen of er nog kamers vrij waren en kregen onmiddelijk te horen dat het hotel volgeboekt was en dat ze lucht verfrisser gingen kopen voor ons, 5 min later stonden ze bij ons aan de kamer zonder lucht verfrisser maar we mochten naar een andere kamer gaan kijken.

Die was recht boven onze kamer, die was echt proper en stonk niet zelfs geen vocht plekken dus zeiden we dat we die onmiddelijk wilden hebben, wat dan ook geen probleem was. Dus hebben we nu echt een propere kamer. We Like!!! Zo, genoeg verteld voor vandaag, morgen gaan we naar een fort kijken vlak bij het vogel park en daarna met de riksja naar het vogel park.

Namaste