Alleppey

24 oktober 2015 - Alleppey, India

vandaag op tijd vertrekken om naar de house boat te gaan,
Na een rit van 4 uur zijn we aangekomen bij de back rivers in allepy.
Na een kleine wandeling naar de boot konden we ons installeren op onze prive house boat,
een klein kamertje maar alles er was alles wat we nodig hadden een badkamer aangrenzend aan de kamer dus ideaal!!
Zo nu kunnen we beginnen varen want we waren al ander half uur te laat dus zal een iets kleinere toer worden, maar ja dat was nou niet zou erg.
Eenmaal dat we aan het varen waren kregen we een lekker vers fruitsapje.
Toen we een klein uurtje hadden gevaren zijn we aan een boei op het mega grote meer vast gaan liggen en hebben we lunch gekregen,
een typische kerala vis met rijst, boontjes en witte kool. Was opzich wel lekker tot jeroen een groene peper in z'n mond stak dat was een beetje te pikant voor hem :)
maar ja dat hoort erbij in India :)
Na het eten zijn we terug beginnen varen dat was wel mooi allemaal house boats en prachtige natuur,
we zijn dan naar een lokale visboer gegaan naast het water om verse gamba's te kopen voor ons avond eten.
Die kosten hier ongeveer evenveel als bij ons maar we hebben natuurlijk wel onderhandeld in de prijs dat hebben we hier al wel geleerd!
Vandaar uit ging het terug richting onze vaste plaats van de boot want na 6 uur moet iedereen van het meer af zijn,
hier regent het vaak en veel onweer dus kan het wel eens gevaarlijk worden op het meer.
De terug vaart was ook super mooi met de ondergaande zon, prachtig!!!
Toen we terug aangemeert waren werdt tinne een beetje ziek van het gewiebel van de boot want we hadden een 1 slaapkamer boot dus een vrij kleine,
met als gevolg dat je de golven vrij hard voelde in de boot...
's avonds was er niet veel te beleven op de boot buiten was het donker en op de boot natuurlijk geen internet,
de kapitein wou ook de generator niet aandoen dus hadden we geen airco en we wilden de ramen dicht houden voor de muggen, dus was het echt wel warm op de boot.
Dan maar een spelletje spelen.
om 8 uur kregen we onze gamba's mmm ze hebben ze zo gemaakt zoals we hadden gevraagt ofja toch een poging gedaan,
ze maken hier de meeste vis te gaar dus deze ook wel maar ze hebben het dan toch al niet pikant gemaakt dat was al heel positief!!!
Na het eten hebben ze dan ook de airco aangezet op onze kamer dus zijn we in onze hut gekropen, Tinne is vrij wel direct in slaap gevallen en jeroen nog wat op pc spelletjes gespeelt.
Tegen 12 uur begon het zeer hard te regenen en zwaar onweer erbij.
's ochtends om 8 uur gingen we normaal nog een half uurtje varen maar het was nog hard aan het regenen dus gingen we er toch niks aan hebben dus hebben we ons ontbijtje gekregen.
om half negen hebben we uitgecheckt.
Dan naar de auto om onze laatste rit maken met onze prive chauffeur.
Ook al was een chauffeur wel handig zijn we nu toch blij dat we vanaf nu onze eigen weg kunnen zoeken :)
Namaste

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade