varkala

24 oktober 2015 - Varkala Beach, India

Achteraf bekeken hadden we beter niet gebeld om vroeger te vertrekken aan de house boat, we waren het toeristen verkeer mss wel wat voor maar wat een ZOTTE rit was dat.

Op stukken waar je Terecht 35 km per uur mag knalde hij erdoor met snelheden van 60 tot 100km per uur. normaal zou het een rit van 5 uur zijn maar na 3 uur waren we al aan ons hotel in varkala.

zonder spijt nemen we kort afschijd van de chauffeur en gaan we naar de kamer om ons ff op te frissen.

Via kleine steegjes en padjes vinden we onze weg naar de zee, het strand,de promenade en veel backpackers (bp).

we hadden al gelezen dat hier veel bp samen kwamen maar dat is nu echt wel duidelijk! In het laatste koffie tentje op de promenade gaan we zitten en bestellen we ons een lekkere ijs koffie en een echt smoske mmmmm wat smaakt dat!!!

Op ons gemak zijn we via de kliff naar beneden gegaan met een gemaakte trap die niet zo heel slipper vriendelijk was ;)

We hebben dan een wandeling gemaakt over het strand en terug langs een andere weg naar boven gegaan die was wel beter... nog naar de winkeltjes op de promenade gekeken en daarna gaan eten. Er stond overal verse vis langs de resto´s dus hebben we dan ook maar een lekkere vis besteld en die laten klaar maken zoals wij dat wilde, gewoon en niet pikant... uiteindelijk hadden ze er een papillote van gemaakt mmmm weer lekker eten!!!

Ze zenden ook voetbal uit in deze resto en het was man united tegen man city dus dat was leuk om te zien... met een lekkere frisse pint erbij!!!

Voor de rest hebben we in Varkala niet echt veel gedaan buiten wat "gezwommen" in zee, dat kon je niet echt zwemmen noemen maar vond het wel leuk de golven hier waren dubbel zo hoog als ons zelf dus vrij wilde zee met veel onderstroming.

En natuurlijk hebben we voor de rest genoten van de terrasjes met uitzicht op zee...

Dat was weer Genieten!!!!

Namaste!!!