pondicherry

27 oktober 2015 - Puducherry, India

vandaag optijd opgestaan, want we moeten weer ee  eindje met de trein.
20 uur, eerst een trein van 16 uur naar Chennai en dan nog 4 uurtjes naar Pondicherry.
het laatste stuk is nog af te wachten, want voorlopig hebben we nog maar een ticket voor 1 pers.
De andere persoon staat nog in waiting list.
Op de trien hebben we veel kunnen praten, we we waren wel echt de highlight.
Iedereen kwam vragen vanwaar we kwamen en wat we kwamen doen, en wat we al hadden gezien.
We hebben zelfs euro's gewisseld want die wouden ze persé hebben voor hun "collectie".
We hebben one lekkere eigenmaak koude pasta opgegeten en toen was het bedtijd.
we hebben een beetje kunnen slapen, maar we hadden de pech dat we met een stel
verveldende Indieres lagen die heet nodig vonden om in het midden van de nacht te bellen.
Tegen de ochtend alles opruimen want we komen aan in Chennai.Een uur later dan verwacht,
dus hebben we nog maar een uur om van chennai Central naar Chennai Egmore te gaan.
We gaan op zoek naar een tuktuk die ons niet te veel aanrekend, wat niet gemakelijk
is hier. Ze hebben hier namelijk the white skin tax... das eens iets anders dan een tax op rood vlees.
De tuktuk belooft ons super snel af te zetten, wat niet gelogen is, want in de bochten kantelen
we bijna om door de high speed. Al maar goed want we kwamen aan op het station en de trein stond
er al. Vlug een spurtje getrokken en hop in de trein. Da was ne nipte!
Na 4 uurtjes komen we aan in Pondicherry. Het is een half uurtje wandelen naar ons hotel.
Maar met een rugzak van 25 kg en de zon op ons bolleke komen we toch lekker bezweet aan.
Voor de verandering hadden ze WEER geen boeking van ons... maar geen nood dan bellen we Safi.
Binnen de 5 min hadden we dan toch een boeking en mochten we naar de kamer, we hebben ondertussen ook geleerd om
niet direct die kamer te aanvaarden dus vroegen we om een andere te kunnen zien maar die was hetzelfde behalve dat
deze kamer naar de rook stinkt, dus toch maar de eerste kamer.
Helemaal geinstaleerd en afgekoeld van de airco hebben we onze slippers aangedaan en op naar het strand.
Daar viel blijkbaar niet veel te zien terwijl de boulevaar daar de highlight is van ponducherry,
dat was gewoon een mega lange boulevaar met maar 1 cafe...
En je kunt daar niet eens gaan zwemmen, dus hadden we het daar snel voor bekeken gehouden en door de kleine straten gaan wandelen.
ponducherry is een franse colonie dus de straatnamen waren er ook in het frans en veel franse restaurants en
zelfs gewone bakkers waar je broodjes kunt kopen.
We hebben ´s avonds een pizza gegeten bij een klein maar gezellig restaurant.
Dan over de hoofdstraat naar het hotel, in die straat zijn heel veel winkels en street food hutjes dus wel leuk om eens te zien.
We hebben dan ook voor de eerste keer in India iets van zo´n hutje gegeten. dat was dan ook nog eens lekker ook :)
Daarna toch maar naar bed want we hebben op de trein echt slecht geslapen...
Volgende dag in ponducherry, lekker gaan ontbijten jeroen heeft een indisch ontbijt op en tinne toast butter jam.
Zo nu gaan we uitzoeken hoe we zo goedkoop mogen naar het station geraken maar het station van vilupuram dat is 40 km verderop.
Eerst een lokale bus op naar het busstation van ponducherry daar gevraagt waar we de bus kunnen nemen naar vilupuram.
Allemaal heel gemakkelijk dus goed te doen voor morgen en erg goed koop!!!
De rest van de dag hebben we niet veel speciaals gedaan buiten wat door de straten wandelen en de botanic garden gaan bekijken,
die was nog volop in de maak dus ook niet echt wouw...
Door de straten van ponducherry is wel leuk je ziet echt de franse invloeden hier.
We hebben ook nog een lokaal schooltje bezocht dat vonden de kinderen wel echt leuk en volgens ons ook heel speciaal, allemaal heel
vrolijke kinderen en heel vriendelijk.
naar een paar uur zijn we even terug gaan afkoelen in het hotel en heeft tinne opgezocht waar we konden eten, Dat had ze goed gedaan
Hebben super lekker gegeten wel niet indisch maar ja, het was super en een kei mooi restaurant.
Na ons heerlijk eten zijn we nog over een Indische markt gegaan dat was wel boeiend om te zien, leek een beetje op de boqueria in barcelona.
Leuk om te zien maar zouden er niets kopen.
Dan terug naar het hotel om de rugzakken terug goed in te pakken want morgen moeten we met de trein terug naar chennai.

Namaste!!!