pondicherry ~ Chennai

2 november 2015 - Chennai, India

Vandaag zijn we optijd vertrokken want we gingen met de locale bus naar het station. We moesten 2 bussen nemen, de eerste wou ons al niet meenenmen...    pak de volgende maar, riep hij.
Ok, het kan hier nog spannend worden, we hadden wel genoeg tijd gerekend, maar als we er niet op mogen.
De volgende was dan toch geen probleem, na een kwartiertje kwamen we op onze overstap en daar stond net een bus klaar om te vertrekken naar Vilapuram, ideaal. Direkt er op, en daar zaten we dan voor een uurtje op de voorste rij.
Best leuk want nu konden we toch nog wat van de andere kleine dorpjes zien.
De buschauffeur doet teken, dus we moeten eruit, nog een minuutje wandelen en we zien het station.

Als we aankomen bij het overzicht van welke treinen er die dag komen,
zien we de onze er niet bij staan... leuk :s
Als we vragen aan de stationmeester of het bord wel klopt, en laten ons ticket zien, zegt hij ok,ok.
Dus we nemen aan dat hij wel zal komen.
Netjes optijd komt hij er dan ook aan. Het is een rit van 4 uur, dus ideaal om de blog bij te werken en op te zoeken hoe we straks van het treinstation naar ons hotel kunnen wandelen. Het is maar 10 minuutjes wandelen, moet makkelijk lukken dus. Aangekomen in Chennai kijken we nog even op de plattegrond, en we kunnen
vertrekken.
Bij het inchecken begon het liedje weer, geen boeking... welke naam,... ben je zeker?
Uiteindelijk vonden ze de boeking, maar die was pas van morgen, dus niet voor deze nacht.
Het zoveelste kwade telefoontje naar de company waar we onze trip geboekt hadden.
En na een twintig tal minuutjes konden we dan toch naar de kamer. Wat hebben we het hier toch gehad met die mensen!!
                                                                                                                             Opzich geen slechte kamer, tot je uit de raam kijkt, pal naast het treinspoor.
Niet overdreven, moesten we een verdiep lager zitten zouden we de treinen die elke 5 minuten voorbij komen met veel lawaai, kunnen aanraken.
Het zicht is ook geweldig, s'morgens komen de vrouwen hier op het spoor hun behoefte doen voor onze neus, op het spoor, rok omhoog, en gaan. Voor ons schamen ze zich niet, maar als er een trein aankomt pauzeren ze wel even.       (foto's en filmpjes volgen)
We zijn meteen de stad gaan verkennen, en hebben iets gezocht om te eten, wat gemakelijker
gezegd dan gedaan was. Wat een vieze, vuile, smerige stad. Het zit hier vol dronkenlappen en
junkies. In het mooiste hotel dat we waren tegengekomen zijn we dan maar naar binnen gegaan.
En buiten verwachting toch lekker en niet te pikant gegeten.
Op de terug weg komen we nog een moslims bakkerijtje tegen waar ze veel lekkers habben.
Een brownie voor jeroen, voor mij niets. Eerst afwachten of jeroen vannacht geen buikkrampen krijgt. :)

Op de kamer nog even skypen en een filmpje kijken, en de dag zit er op!