ayutthaya

16 november 2015 - Ayutthaya, Thailand

Helemaal genezen en terug op krachten vertrekken we naar Ayatthaya. Het is maar 2 uurtjes met de trein, dus dat valt mee. Daar aangekomen zijn we opzoek gegaan naar een hotel en een zwembad. we hebben hier 3 dagen voor we de trein naar Chiang Mai nemen, en je hebt het hier wel gezien op 1 dag. Even chillen aan het zwembad kan dus geen kwaad. We hadden geluk met ons hotel, want we  mochten gratis gebruik maken van het zwembad van een ander hotel aan de overkant van de straat. De tweede dag hebben we een boottocht gedaan met zonsondergang door de rivier rond Ayutthaya en hebben we een paar tempels en ruïnes bezocht. Volgens ons hebben we nu ook al wel de belangrijkste tempels gezien, onze fietstocht morgen zal dus niet van heel lange duur zijn. We hebben voor 1 dag een fiets om alles te gaan bezichtigen. we beginnen met de Tempes die het verste weg liggen. Maar het is toch even zoeken waar we een ferry kunnen nemen om over het water te geraken, alle verkeersborden staan hier dan ook in het Thais. Lekker duidelijk! na een 5 uurtjes hebben we echt wel gehad, we hebben dringend nood aan verkoeling en zoeken een restaurantje met veel schaduw en ventilators.

Lekker eten en dan even douchen want sewwes nemen we de trein naar Chiang Mai.