Pai

19 november 2015 - Pai, Thailand

Na een treinrit van 12uur komen we aan in Chiang Mai.
We hadden gisteren Inge leren kennen die had gezegd dat ze direct na de trein naar pai wou en dat leek ons
ook een goed idee dus zijn we naar Aya gegaan.
Onderweg in de trein had Jeanine iets op fb gezet dat ze onderweg was naar Chiang mai met de trein en hadden we erop gereageerd.
We zouden elkaar ontmoeten op het treinstation maar vonden elkaar niet dus zijn we maar met 3 naar Aya gegaan.
Toen we alles geregeld hadden kwam Jeanine er ook aan...
Blijkbaar zat ze in een trein later.
En hop daar gaan we dan allemaal op de scooter voor een prachtige rit naar Pai.
na een uurtje rijden kreeg inge een platte band, maar dat was ook weer snel gemaakt we zaten gelukkig nog niet in de bergen.
even daarna moesten we links afslagen naar Pai en daar begon onze super mooie route.
heel de tijd mooi uitzicht, we reden tussen de bergen en over de bergen.
Onderweg nog een primeurtje gedaan :)
We hebben een tussenstop gedaan bij een natuurlijke geizer. Wauw!!!!
Van daaruit ging de rit verder we moesten nog 55 km rijden door de bergen dus dat was ongeveer nog anderhalf uur rijden,
maar toen begon het te regen en dat vonden we niet zo leuk we waren er niet op voorzien want onze grote rugzakken brachten de mensen van Aya achterna.
Alle 4 waren we aan het klappertanden van de koude, we dachten niet dat we dat zouden meemaken in het warme Thailand.
Al bij al waren we alle 4 toch blij dat we het getrotseerd hebben.
Want heel veel mensen raden het af om die rit met de scooter te doen. Je kunt ook met een mini van gaan.
Maar het is echt de moeite waard!!!
tegen 7 uur in Pai aangekomen scooters terug ingeleverd en op naar Up2you hostel.
Wat was dat!!! helemaal niet schoon en ze hadden alleen maar aziatische toilet dus hebben we alles geanuleerd.
Opzoek naar een ander hotel/hostel, Jeroen had z'n harem vrouwen bij :)
Uiteindelijk hebben we een familie kamer gevonden dat was de goedkoopste optie.
Na een goede nachtrust, tijn we naar het centrum van Pai gegaan om te zien wat we allemaal konden doen en een ander hotel te zoeken.
alles gevonden yeer een mooie en propere familie met z'n 4.
We hebben beslist om terug een scooter te huren om alles te gaan bekijken.
Na een dagje rust in het gezellige Pai hebben we terug een scooter gehuurd en vroeg vertrokken.
Onze eerste stop is de lodge cave een rit van 40 km door de bergen Prachtig!!!
Onderweg zijn we boven op de berg gestopt om te ontbijten, Zalig breakfast with a view :)
Daar hebben we een gids gekregen voor 1 uur om met ons door de grot te gaan een heel mooie grote grot waar we ook een kleine rondvaart
op een bamboo boot kregen.
Vandaar uit ging de rit terug richting Pai om te stoppen bij een hotspring, daar hebben we lekker ff in gezeten.
Dan verder door gereden naar Pai canyon om de zonsondergang te zien, Super mooi!!!
's avonds zijn we nog over de markt van Pai geloppen en dan nog gezellig iets gaan drinken en uno gespeeld.
De volgende dag gaan de 2 nederlandse meiden met de bus terug naar Chiang Mai en Wij met de scooter terug.
Het klinkt allemaal niet verweg de ritten op de scooter maar het is continu door de bergen rijden, prachtige wegen die je niet snel snel wil
en kunt doen.
We hebben allemaal super hard genoten van Pai en het is echt een aanrader voor iedereen die naar Noord Thailand gaat!!!