coromandel

2 april 2016 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

De trip gaat verder naar Coromandel Peninsula.
Een lange rit door het mooie landschap. We stoppen in Hamilton voor te slapen omdat we allebei vrij moe zijn en toch geen haast hebben.

De volgende dag rijden we dan naar Hahei. Onderweg zijn we gestopt in Whangamata, hier is een evenement met oldtimer auto's. Gezellige tussen stop om daarna door te rijden naar Hahei.

Na een goede nachtrust gaan we naar Cathedral Cove.
Een mooie wandeling van een uurtje  brengt ons op het strand waar Cathedral cove is. Het is een
'' tunnel '' tussen 2 stranden.
Wel deugd moeite waard om eens te zien.

Na de mooie wandeling zijn we naar het strand van Hahei gereden waar we de rest van de dag hebben gezeten en gezwommen. Zalig!!! We hadden ook onze douche zak gevuld en in de zon gelegt. We hebben een zalige buiten douche gemaakt op het strand. Dat is vakantie :)

's avonds zijn we naar Whitianga gereden om daar te gaan slapen.
Dit is een gezellige haven stad waar de mensen van nz op vakantie gaan.

De volgende dag rijden we dan door de bergen (weer een mooie weg) naar Coromandel town.
Hier hadden we wel wat meer van verwacht. Het is een klein dorpje aan het water waar eigenlijk niet veel te zien is :)
We zijn dan maar zuidelijk beginnen rijden.

Een prachtige weg langs de kust.
Onderweg zijn we een kleine wandeling gaan maken om naar speciale bomen te gaan kijken.

Daarna zijn we gestopt bij de mussel kitchen. Hier hebben we een pot mosselen gedeeld. Mmmm lekker!!
Achteraf wouden we graag een waterval gaan bekijken maar daarvoor moest je 15 dollar betalen... Dat vinden we belachelijk!! We hebben dat dan ook niet gedaan, we hebben in Laos al veel mooie watervallen gezien. We denken niet dat ze Laos hiermee gaan overtreffen :)

's avonds hebben we een mooie camping aan zee waar we weer een mooie zonsondergang hebben gezien.

Na zonsopgang rijden we verder richting Auckland.
Onderweg zag Tinne dat we kokkels konden zoeken in een baai.
Dat hebben we dan ook gedaan :)
75 stuks hebben we er meegenomen. Zalige lunch!! Zo'n verse kokkels hebben we nog nooit gegeten, en dat helemaal gratis! Onderweg zijn we ook gestopt bij een oester kwekerij...
Idd een dozijn oester gekocht. Mmmm mmmm wat hebben we vandaag lekker eten :)

Nu staan we Noordelijk van Auckland aan het strand.
Morgen rijden we naar snells beach om onze laatste nacht in de camper door te brengen. Hier hebben we ook onze eerste nacht doorgebracht :)
Het is weer snel gegaan!!!
Nieuw Zeeland zit er al bijna op... :(

Snells beach onze laatste nacht was heel fijn. Super mooie locatie en de zon was er de hele dag.
Na een dag inpakken hebben we lekker gegeten en goed geslapen.
's ochtends is jeroen nog een frisse duik in de zee gaan nemen en dan zijn we vertrokken naar onze laatste bestemming met onze campervan.
The drop off station.

Nu hebben we nog 1 hele dag in Auckland en dan vertrekken we naar een nieuw avontuur.

Australia here we come!!!

1. Mahy:
    16 april 2016
    Ik heb mt veel interesse dit verslag gelezen: heb geen idee wat er in NZL zoal te zien is. Heb wel gehoord dat natuur mooi is. Nog veel reisplezier !