Darwin - Litchfield

18 april 2016 - Darwin, Australië

Darwin, de hoofdstad van de provincie northern territory.

Wat een weer, 35 graden en 80% vochtigheidsgraad.

We hebben hier wel een leuk hotel met zwembad.

We blijven hier maar 2 nachten want maandag gaan we onze 4x4 camper halen.

Na 2 rustige dagen aan het zwembad is het dan zover, onze 4x4!

Na het nodige papier werk mogen we vertrekken. Alleen jeroen mag rijden want ze moeten hier ons Belgisch rijbewijs hebben... Hoe absurd is dat!!! Tinne heeft enkel haar internationale rijbewijs bij.

De eerste dag zijn we naar Litchfield nationale park gereden. Een mooi gratis park en maar 2 uur rijden van Darwin. Een op de camping hebben we de 4x4 wat verkent en alle spullen een plaatsje gegeven :)

Tijdens het opruimen hebben we onze eerste wilde kangoeroes gezien :)

We hebben niet zo goed geslapen de eerste nacht maar dat ligt vooral aan de enorme hitte hier.

We zijn dan de rest van Litchfield gaan bekijken. Wat een mooie natuur!! Onze camping was aan de wangi falls, daarna zijn we nog naar buley rockhole en Florence falls gereden.

In de namiddag zijn we doorgereden richting Gibbs river road. We zijn dan een '' beetje'' (Oz termen) voor de grens van western Australia gestopt om te overnachten.

De volgende dag komen we na 250 km aan aan de grens waar we onze auto moeten laten nakijken op verse groenten en fruit want dat mag niet mee over de grens.

Hier wordt ook het uur ander half uur terug gedraaid.

We stoppen dan in kununara voor een laatse supermarkt stop en tank stop.

We kunnen 180 liter tanken en 15 liter in een jerrycan.

Op naar de Gibbs river road!!!

Ps. Onderweg is het scherm van onze foto camera kapot gegaan.

We kunnen hem nog wel gebruiken maar er zullen nu ook meer foto's van GSM, film camera en go pro erop komen. Deze zijn jammer genoeg van iets mindere kwaliteit...