Gibbs river road

24 april 2016 - Kununurra, Australië

The Kimberly's, een stukje prachtige natuur in Noord West Australië. We komen aan op de Gibbs river road. Hier rijden we het eerste stuk nog op een gewoon verharde weg, na 70 km begint de gravel road. Wij rijden voorbij el questro omdat het dan al half 3 is en om kwart na 5 is het hier donker.
Na 20 km komen we aan bij een rivier waar ook krokodillen zitten. (die hebben we hier jammer genoeg niet gezien)
Maar wel spannend om erdoor te rijden, het water komt net niet tot aan de deur :)
We zijn aan de andere kant van het water omgedraaid om er nog eens door te rijden. Hier zijn we dan een stuk terug richting el questro gaan slapen. Prachtige zonsondergang gezien. Een mooie sterrenhemel maar niet super speciaal, we hebben dan ook een bijna volle maan.

De volgende ochtend zijn we om 5 uur wakker, we hebben dan ook genoten van een mooie zonsopgang en daarna zijn we naar El questro gereden. Na wat uitleg hebben we besloten om naar zebedee Springs te gaan. Daar mogen we maar tot 12 uur 's middags blijven...
Een korte wandeling door een stukje woud brengt ons tot een paradijselijke ''waterbron''.
Hier hebben we dan ook heerlijk een uur in ''bad'' gezeten :) het water is het hele jaar door rond de 32 graden.

Na genoten te hebben van het natuurlijke bad zijn we door gereden naar Emma gorge, hier was het plan om naar de gorge te wandelen maar het was ondertussen zo warm geworden dat we beslist hebben om maar door te rijden.

We mogen dus nog eens door die rivier rijden :)
We wilden eigenlijk naar Home Valley bindoola falls. Die was jammer genoeg nog dicht omdat het regen seizoen net gedaan is. Dan zijn we maar door gereden en omdat het droog seizoen nog maar net bezig is zijn er nog vrij veel gorge's gesloten. Jammer!!!
Wij zijn ondertussen nog een rivier doorgereden. Hier kwam ook een road train in tegen gestelde richting aan toen we net aan de overkant stonden. Die road train ging vlot door de rivier.

Na een rit van 300km hebben we een super mooie gratis camping plaats gevonden naast een rivier. We stonden er helemaal alleen in de natuur.
Het enigste wat we hoorden waren vogels en koeien :)

De volgende dag zijn we tot Barnet road house gereden. Hier is maning gorge en galvins gorge. Eerst zijn we naar galvins gorge gegaan dat was een korte wandeling naar een
waterval waar we ook konden zwemmen. Lekker verfrissend water!
Na een uurtje in het water zijn we naar de camping gereden waar de wandeling begint naar maning gorge. We hebben de rest van de dag rustig op de camping gespendeerd.

De volgende ochtend zijn we om 6 uur vertrokken naar de gorge, het is dan de beste temperatuur. De opkomende zon is nog niet te warm en er is nog veel schaduw. Eerst moeten we over een meer met een boot die aan een touw hangt, je moet je er over trekken. In de boot zat een beetje water maar we hadden onze schoenen wel uitgedaan. Die zijn als nog nat geworden :) maar ja met dit weer maakt dat niet zoveel uit. Na een prachtige ochtend wandeling met springende kangoeroes en vrolijke vogels komen we aan in maning gorge.
Wauw!!! We hadden gedacht dat er geen enkele waterval op kon tegen de kuangsi waterfall in Luang prabang. Maar deze is zeker zo mooi!!
Omgeven door de ruwe typische rode rotsen van Australië. Hier zijn we ook helemaal alleen. We hebben anderhalf uur in water gezeten waar het water tussen rotsen door naar een rivier stroomt. Zalig genoten van een natuurlijke ''spa''.
Na anderhalf alleen hier geweest te zijn kwamen er nog andere mensen aan. We zijn dan nog even boven op de rotsen gaan zitten om te genieten van het uitzicht.
We zijn daarna terug aan de wandeling begonnen. Het is een uur wandelen voor we terug aan het meer komen waar de camping is. Terug het bootje in en dan naar de camper.
Alles ingepakt en een frisse douche genomen.
Nog even wat bij tanken bij het road house een hapje eten en op naar windjana gorge.

Windjana gorge is een gorge met fresh water crocodiles. Hier gaan hebben we geslapen en weer 's morgens een wandeling door de gorge gemaakt, we hebben dan natuurlijk ook de krokodillen gezien. Ze zaten jammer genoeg allemaal in het water.
Maar het was daarom niet minder mooi. Deze gorge is omringd door hoge muren van zwart met gele rotsen.

Dit was dan ook onze laatste stop de Gibbs river road. Na 100 km gravel road komen we aan op de high way. We hebben nu ongeveer 600 km off road gedaan.