dunedin - mount cook - christchurch - kaikoura

24 maart 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

De weg van Dunedin naar mount cook is prachtig!!!

Je begint Noordelijk te rijden naar oamaru. Onderwerpen hebben we yellow Eyed pinguïns gezien en veel zeehonden!! We zijn ook naar een amateur surf wedstrijd gaan kijken. Hier hebben we ook weer aan het strand geslapen super zo'n 'hotelkamer' die altijd of bijna altijd ergens staat met een prachtig uitzicht! De volgende ochtend gaat de rit verder.  Het landschap veranderd al snel naar bergen, maar overal rondom onschuldig bergen.

Je komt langs verschillende meren en sluizen meteen melk blauw water (moeilijk te verwoorden welke kleur het is).

Hier slapen we met uitzicht op mount cook en aan de zuid oever van Lake Pukaki met z'n mooie blauwe kleur. De zonsondergang maakten het nog veel mooier!!

En de zonsopgang maakte de bergen rood van kleur, weeral zalig opstaan met een lach op ons gezicht :)

Vandaag gaan we een wandeling maken naar de voet van mount cook.

Een prachtige wandeling tussen de bergen die een laag sneeuw en ijs hebben op hun hoge toppen en pieken. Mount cook had een spierwitte top! Aan de voet van mount cook is een meer met het water van de gletsjers, dit meer heeft ook die melk blauwe kleur.

Er liggen ook grote ijsblokken in her meer wat het eens zo speciaal en mooi maakt!!

Van hieruit haat de trip verder richting Christchurch.

We komen voorbij Lake tekapo wat bekent staat om zijn Hot Pools.

We rijden verder naar Lake opuha waar we aan de rand van het meer een campspot hebben waar we alleen staan.

Lekker rustig in de natuur genieten van de bergen en de mooie zonsondergang en zonsopgang!!

De volgende dag rijden we naar Christchurch.

Dit is de 2de grootste stad van het land.

We vinden het maar niks hier, het is 1 grote bouw werf omdat er hier zoveel aardbevingen zijn.

We zijn er dan ook maar 1 dag gebleven.

En dan door naar kaikoura, een badplaats waar we op de gratis camping hele mooie paua shells hebben gevonden op het keien strand.

'S morgens hebben we ontbeten met zicht op spelende dusky dolfins voor ons in de zee!! :)

We hebben besloten om terug naar het Noord eiland te gaan dus rijden we naar Picton.

Onderweg zijn we nog gestopt bij een waterval waar we heel veel Baby zeehonden hebben gezien die heel benieuwd zijn wat je aan het doen bent.

Als je met de camera in het water ging kwamen ze allemaal eens snuffelen en kijken wat het was.

Een dag vol wildlife.

We komen aan in Picton om half 2 en de volgende boot vertrekt om kwart over 2 en ja hoor daar konden we nog mee op.

Dus zijn we iets sneller dan verwacht terug op het Noord eiland maar hier is ook nog zoveel dat we willen zien... 7 weken Nieuw Zeeland is echt niet genoeg!!!

Hier is over wel iets te doen of te zien, we kunnen zoveel redenen opsommen om nog eens terug te komen naar Nieuw Zeeland dat er dat wss ooit wel eens inzit :)

Nu gaan we nog 10 dagen van het Noorden...