whanganui

29 maart 2016 - Whanganui, Nieuw-Zeeland

Na een bewogen vaart zijn we op een gratis camping gaan staan vlakbij de stad.

De volgende dag zijn we Wellington gaan verkennen. Naar het mooie en gratis museum te papa. Dat was leuk om eens te zien, een beetje geschiedenis van het land en uitleg over de aardbevingen en de groei van hen land. Blijkbaar is Christchurch naar boven aan het komen...

Na het museum hebben we lekker gegeten aan het water en daarna nog even door de winkelstraat.

Wellington valt best mee als hoofdstad van het land.

's avonds rijden we al richting whanganui, maar we stoppen op een top camping.

Gratis slapen met een zonsondergang om u tegen te zeggen :)

Dat is hier in Nieuw Zeeland zo leuk!!!

De volgende dag rijden we door naar whanganui.

Whanganui is aan de monding van The whanganui river.

De stad is gezellig en klein met een mooi berg waar je een mooi zicht hebt op de stad en de zee.

De volgende dag zijn we gaan zwemmen en in de namiddag vertrokken naar pipiriki.

Pipiriki is het 'dorpje' waar we beginnen aan een kano tocht van 13 km.

We worden 's ochtends met een jetboot stroom opwaarts gevaren met wat uitleg waar we wel en niet mogen gaan met de kano. Maar ook met wat geschiedenis van de rivier.

Een interessante vaart...

Om 11 uur worden we dan aan de oever gedropt om in onze kano te springen.

Na een rustig uurtje varen zijn we op de oever gestrand voor de lunch.

Na de lunch begint het moeilijker stuk.

We komen aan bij wat ze de 50/50 noemen.

Ze noemen deze stroom versnelling zo omdat 50 percent er goed door gaat en de andere 50 percent er nat uitkomt.

Wij horen dus bij die laatste :)

We gingen er vlot in maar we zonken ook vrij vlot, de eerste golf was zo hoog dat die helemaal over tinne ging en onze boot voor de helft vulde met water. :)

Maar we probeerde door te gaan maar te vergeefs elke golf kwam over onze boot met als gevolg dat we niet kantelde maar gewoon zonken :)

Wel grappig om mee te maken!!

Na de 50/50 hebben nog een stuk versnelling gehad waar we dan wel goed zijn uitgekomen. Andere hun boot is er in gesneuveld...

Wat hebben we genoten van de dag.

's avonds zijn we nog terug gereden naar whanganui, onderweg hebben we in de verte nog mount dome gezien. Dat is de vulkaan van de tongariro crossing track.

We hebben dan weer goed geslapen op de gratis camping in het midden van de stad. Er was ook gratis WiFi, wat wil je nog meer.

Gratis is altijd leuk!!!

De dag erop zijn we naar mount Taranaki gereden, weeral een prachtige weg en mount Taranaki was al van ver te zien.

Deze 'berg' gaat jeroen beklimmen.

Op naar mount Taranaki!