Huacachina - cusco

23 mei 2016 - Huacachina, Peru

Spannend spannend spannend!!

Wat een ochtend :) vandaag zullen we voor het eerst mamasita zien.
Dat is onze truck voor de komende 10 dagen.

Om half 6 zijn onze rugzakken in de backlocker gegaan en zijn we aan ons dragoman avontuur begonnen.

Eerst rijden we naar de ballestas islands, daar gaan we pinguïns en vele andere vogels spotten. Maar ook dolfijnen en zeehonden en zeeleeuwen.

Na een prachtige vaart van 2 uur komen we terug aan wal en rijden we door naar huacachina. Een oase in de woestijn van Peru.
Omringd met meters hoge zandduinen, hier gaan we met buggy's door de duinen rijden.

Wat een leuke ervaring en ook heel erg mooi!! Je kunt zo ver kijken en allemaal woestijn...

Tussen de buggy ritten door hebben we ook zandborden gedaan :) Super leuk!!!

Op een soort snowboard gaan liggen en de hoge duinen afschuiven :)
Als kers op de taart slapen we ook nog eens in de duinen onder de sterren want we liggen enkel in onze slaapzakken en geen tenten. Koud maar echt de moeite waard!!

Wat een top dag de eerste dag!! De dag erop rijden we naar Nasca.

Hier gaan we 's avonds naar een piramide kijken van de Nasca mensen. Best wel indrukwekkend, ze beweren hier ook dat ze meer piramides hebben dan in Egypte maar ja dat kunnen ze wel zeggen :)
Hier hebben we ook voor het eerst op het dak van de truck gezeten :)

Onderweg hebben we ook nog Nasca lijnen gezien. De volgende ochtend zijn er ook mensen van de groep nog met een vliegtuig gaan kijken naar de Nasca lijnen.

Achteraf zijn we naar een begraafplaats geweest waar ze mummies hebben gevonden van de Nasca mensen.

Van hieruit rijden we verder zuidelijker in Peru. 's avonds hebben we op het strand gekampeerd.

Daarna rijden we naar arequipa, wordt ook wel de witte stad genoemd.
Een grote maar gezellige stad. Hier zijn we 2 dagen gebleven, gelukkig want jeroen is ziek en nu kan hij wat uitzieken.
En daar kwam dan ook nog eens bij dat we niet wisten waar we de camera's hadden gelaten...
Volle paniek zijn we naar de truck gegaan om te gaan zoeken en gelukkig gevonden.

Na 2 dagen gaan we terug de truck in. Nu gaan we richting Chivay.
Hier hebben we 2 nachten. Gelukkig want we rijden over bergen van 4950meter en dat is tinne niet zo goed bevallen. Hoogte is echt iets gek. Tinne is erg misselijk geworden en Jeroen veel draai nissen gehad. Emma onze toer leidster heeft extra oxygen gekocht voor tinne. De lucht is zo ijl hier.

Bij de minste inspanning gaat je hartslag omhoog en ademhaling ook.
De volgende ochtend gaan we naar Colca Canyon kijken waar we condors hebben gezien. Colca Canyon is de 3de diepste Canyon ter wereld met een diepte van 4000meter. Wij zijn niet op dat punt geweest maar hadden een goede gids bij ons :)

De rest van de dag hebben we wat tijd voor ons eigen, sommige van de groep zijn naar Hot Springs geweest maar wij hebben er al veel gezien in Nz en Oz.

De volgende dag rijden we naar Raqchi. Hier verblijven we in homestay's bij ''mama's''.
Zo noemen ze hier de vrouwtjes die ons in huis namen :) echt leuk om te zien.
's avonds hebben we gedanst en een offering gezien.
Leuke ervaring, hier gaan we ook naar de top van een berg aan de rand van de samenleving. Onze eerste test voor de communitie trail naar Machu Picchu. Daarna nog een interessante rondleiding in de samenleving en dan op naar Cusco.

Cusco is de stad waar iedereen vertrekt die naar Machu Picchu wil.