thekkady 22-10 ~ 24-10

23 oktober 2015 - Kumily, India

Na een mooie rit van 4 uur langs thee plantages, de gevaarlijkste wegen in India en de hoogste thee velden van de wereld in de bergen, kwamen we aan in Thekkady.         Een klein druk dorpje tussen de bergwanden. We gingen eerst alles regelen voor de jeepsafari van morgen, en voor de massage van vanavond. Na flink onderhandelen dan toch op een redelijke prijs uitgekomen.

Toen we aankwamen in het hotel begon de miserie weer. Geen boeking terug te vinden op onze naam, hotel natuurlijk volgeboekt. We zijn dus weeral gewoon in de zak gezet! onze chauffeur zegt dat er maar 1 optie is, en dat is om naar een goedkoop hotel te gaan in het midden van het drukke stadje waar constant verkeer en drukte voorbij komt. Als we alles zelf geregeld hadden, of zelf opzoek gingen naar een hoteletje zou dat prima geweest zijn, maar we hebben genoeg betaald voor deze "georganizeerde"  trip dus het mag zeker in orde zijn! We gaan dan ook niet akoord met de oplossing die de chauffeur aanbied!

na een 10 tal telefoontjes ( het kunnen er ook 20 geweest zijn ) en een heeeeeeeeel kwade jeroen, kregen we dan toch de keuze uit 2 andere hotels. Het heeft duidelijk ook geholpen dat jeroen kwaad is geworden want we hebben een upgrade !

In plaats van een 3 sterren hotel zonder wifi en air condition mogen we naar een resort met zwembad. Niet dat we al die luxe nodig hebben, maar het is tog een goede en leuke tegemoedkoming voor al de zever die we hier al gehad hebben.

De kamer is prachtig, maar toch ... nu even geen gedoe meer, en tijd voor een deugddoende massage. Morgen moeten we er vroeg uit, want om 6 uur vertrekken we op jeep safari.